Dellamorte Skrivet 9 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2006 Hej! Har fått i uppgift att skriva om en aktuell händelse och har då valt att skriva om Guantanamo basen. Tänkte jag skulle fråga runt lite om vad folket i Sverige tyckere om Guantanamo basen och allt runt om kring. Kom gärna med länkar som kan vara bra att ha när man ska skriva info och fakta om basen. Börja diskuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 12 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2006 Tja, vad jag har hört om den så verkar det inte som ett särskilt trevligt ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2006 Mm, inte alls trevligt. Man hade börjat hungerstrejka, så man fick tvångsmata dem.... Sen, så tycker jag att det var jäkligt dåligt att man publicerade fångarnas namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 12 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2006 Inte ett så trevligt ställe. Skulle inte vilja vara där direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2006 De utsätts väl för tortyr och sitter i gallerceller tror jag. Inte ett place man skulle vilja vara på precis. Hörde på nyheterna att Bush vill stanga ner Guntanamobasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2006 Vykort från guantanamo http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Camp_x-ray_detainees.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 14 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2006 Äsch, brottslingar skall straffas om inte det är kortvariga straff. Men det är inte ett trevligt ställe, har gjort ett kort citat om det : Vem vill dö i förtid? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellamorte Skrivet 14 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2006 Äsch, brottslingar skall straffas om inte det är kortvariga straff. men det som är det folk mest blir upprörda över är ju att dom fångarna inte har fått någon rättvis Rättegång vilket gör att man inte säga att dom är brottslingar/terrorister Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 14 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2006 Äsch, brottslingar skall straffas om inte det är kortvariga straff. Men det är inte ett trevligt ställe, har gjort ett kort citat om det : Vem vill dö i förtid? Sen tror jag inte att alla där är brottslingar, några kan vara felaktigt anklagade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 14 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2006 * Fusion, livet är ibland bara skit. Men de som har kortare straff (1-10 år) kan också skickas till Guantanamo basen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 14 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2006 Den där basen, som ligger i Kuba, är väl bara för " terroristerna " som har försökt begå attentater och liknande...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 14 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2006 Nej... tror den är allmänt bara för dom tuffaste brottslingarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.