Hoppa till innehåll

Minns Som En Stjärna Förevigt

Gäst Radicus

Rekommendera inlägg

Gäst Radicus

Jag är en väldigt fundersam person som frågar mig själv mycket om livet.

Tyvärr kan jag inte svara på dessa svåra frågor, men denna fråga frågar jag mig själv mycket och ibland gråter över.

Vad tror du är evig lycka?

Ett lyckligt liv kan man säga som evig lycka, men bara kärlek och vänskap blir inte evig lycka.

Ibland undrar jag mig själv om jag aldrig kommer bli känd, älskad och skaffar en förmögenhet.

Dessa frågor tolkar jag som livets mening, vad kommer hända med oss om vi inte lyckas i livet.

Man kommer ihåg att min döda mamma har sagt att jag kommer bli en bra man, men jag börjar känna mig osäker.

Varje gång jag hör nyheter om kändisar, känns det som jag lever i omvärlden.

I rika städer och områden lever man i evig lycka, i rampljus.

Isolerad från allt levande, det känns som man kommer att ruttna bort och ingen kommer ihåg en.

Jag vill bli ihågkommen som en ... snäll person och en höjding.

Det vill nog alla egentligen, har kompisar som redan skaffat jobb och flyttat runt i världen.

Är det inte dags snart för mig att visa mitt krut istället för att bo hos pappa i Järfälla...

Men det känns som livet inte kommer någonvart, att man börjar på samma plats om och om igen.

Även om man skaffar ett jobb & bli lite gladare, vill man ändå bli en höjding.

Jag vill gärna inte ha några svar från omogna människor(unga barn) om att snacka om detta, det är vi äldre som bör tänka på detta som en åtgärd.

Redigerat av FuzioN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Vad man tycker om just "detta", du kanske inte förstår men det gäller framtiden, hur ljus den ser ut att vara och om någon nån gång längtat efter fått evig lycka som att bli ihågkommen i livet, som en bra människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan är varför man vill vara en bra människa o leva ett bra liv.

Du måste tänka beyond för att komma fram till dem riktiga svaren. Vad jag har förstått så Tycker du att du lever ett trist liv och det händer aldrig nått, så kan jag också känna ibland. Men om du tolkar livets mening som att bli känd, älskad och tjäna ihop en förmögenhet så tror jag bestämmt du har tolkat livet fel. Att bli en "stor man" innebär inte att skaffa sig allt detta, att bli en stor man innebär att du själv lever ett bra liv, men du kan omöjligt få ett bra liv om du släpar de orden efter dig. Du är liksom 17 bast, du hinner inte bli någon stor man på den tiden. Det är sånt du känner när du dör, lycka, att du har genomfört livet på ett sånt bra sett. Så mina råd till dig är att gör så gott du kan, försök hitta en kärlek, tänk i andra banor och lev !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FuzioN: Evig lycka är inte alltid bra. Man måste få motgångar för att kunna känna riktig lycka. Och det här med att bli ihågkommen. Visst, om man anstränger sig kan man kanske bli berömd men då måste man ju kämpa för det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

* Outside Enemy, håller med dig till fullgodo, men jag vill bli berömd.

Du kanske tänker såhär : Äsch, fyf*n vad löjligt. Han tänker bara på pengar!

Men efter att ha fått inspiration av kompisar som har skaffat sig en kärriär, har jag mer och mer tänkt på hur seriöst allvarligt det är för mig.

Jag vet att kärlek är viktigt & ljuvligt i livet, efter fått kanonbetyg (4,7 i snitt på mina betyg) ska jag göra karriär.

Mamma, min stora idol har uppmuntrat mig (dog förra året) om detta, det är verkligen svårt att försöka leva medans pappa jobbar ihjäl sig.

Mamma skulle nog varit stolt vad jag än blev, men jag vill bli ihågkommen.

Jag är likaså 18 år nästa vecka (17 maj) Känns som tiden går för fort, man måste hinna mogna och tänka mer positivt om mina verkliga drömmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Livet är inte allvarligt..

Min motfråga är: varför vill du bli känd ? För att få status och med det få ett bra liv ? Det verkar som att du tror att det ända sättet att få ett bra liv är att andra ska tycka om dig. Men så är det inte, som sagt det är bara vissa stunder i livet du känner total lycka, och dem vet man inte när de kommer. Klart att du ska göra nått av livet, speciellt en som du som har så bra betyg. Men känn ingen press. Jag tror att det är där problemet ligger.. press. Jag brukar själv tänka på livet och har många frågor utan svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

* Outside Enemy, Jag vill inte bli känd, jag vill bli lycklig.

Hur roligt är det att vara ensam varje dag efter varit med kompisar/skolan?

Jag är visserligen rätt gammal nu att försöka klara mig själv, men det är väldigt... enformigt.

Det är snarare skolan som är roligt, min enda sysselsättning.

Om man kanske är vid datorn varje dag (oftast) blir det inget roligt.

Man känner sig så utanför, och jag har ingen möjlighet att sporta. (För lång resväg)

Har försökt att motivera mig själv att vara ute, fungerar jättebra men det känns inte bra att leva från omvärlden.

För att inte ta samma väg som mina föräldrar, vill jag bli något i mitt liv.

Oh yeah, min pappa & mamma fick samma lön som att jobba i Eskilstunas korvmoja. (ironisk men ungefär samma lön)

Det beror på en själv vilken väg man vill ta i livet, därför får man kämpa för det.

Det kan inte vara så roligt att jobba 12 timmar varje dag från morgon till kväll, tre timmars sällskap med sin ända son och veta att det kommer bli så nästa dag med.

Har börjat söka jobb(halvtid), men har inte fått några svar ännu.

Kan vara bra om man skaffar sig en tjej snart, så får man uppleva lite kärlek.

Det beror på en själv vad man tror om evig lycka, jag har goda förutsättningar att bli något stort (från andra personer) i livet och försöka försörja mig istället som mina föräldrar gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

* Xade, onödigt? Du verkar inte ta livet så seriöst, men vissa i livet gör det.

Seriöst och seriöst... men jag vill i alla fall bli något i mitt liv.

Så du kanske tycker att vissa trådar som "Now Playing" är användbara för fuska.se, att man skriver i vad man lyssnar på.

Vissa säger att man får tips, men vem i h*lvete kollar igenom enormt många sidor bara för att skaffa låtar?

Andra säger att det är bra så man kan få mer Fuska Mynt & Rank, men ändå kallar du en "seriös" tråd onödig.

Även tror jag att alla människor undrar ofta vad man kommer bli, det borde man kämpa för istället för att vänta på chansen när man har den framför sina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...