💬
Logga in
Fuska.se

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

650 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Nej det påverkar inte domen, det borde åtminstone inte göra det. Människa som människa, man ska inte komma undan bara för man körde på någon "dålig person".

Så med andra ord är vissa människor berättigade till att döda, men andra inte? Det låter ju bara idiotiskt.

Var det rättvist att Bobby's idiot föräldrar fick endast 10års fängelse? Det är skandal!

Straffen är för mjuka här i Sverige! För ett mord så borde man få över 30 års fängelse!

13 Jul 2006
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Var det rättvist att Bobby's idiot föräldrar fick endast 10års fängelse? Det är skandal!

Straffen är för mjuka här i Sverige! För ett mord så borde man få över 30 års fängelse!

Eftersom dom inte dömdes för mord utan vållande till annans död så tycker jag att tiden är rätt så passande..

"De fälls på sex punkter: Grovt vållande till annans död, grovt falskt alarm, grov misshandel, olaga frihetsberövande, grovt olaga tvång och brott mot griftefriden. Mamman döms dock bara till medhjälp under punkten grovt falskt alarm."

16 Jul 2006

ja en våldtäkt är ofta som SMBM sex ( sadist och macho ) där sadisten slår och machon tycker det är kul, men det finns en viss skillnad den andra tycker inte det är kul, och själv tycker jag då att våldtäktsmän är otroligt töntiga för dom måste våldta nån för att få sig ett,

annars längre fängelse straff, om du åker in för livstid här i sverige, så betyder det 25 år aprox, är det livstid :unsure: för fasiken, så kort medellivslängd har vi faktist inte :) , jag tycker om dom säger livs tid så ska det vara livstid, dom får skylla sig själva, för dom kan inte skylla på nån annan.

21 Jul 2006
Nivå 7 · Fuskare

man borde bli fri efter 2-3år och sen så kommer en övervakare att smygga på en i typ 4månader och se om han köter sig :cool:

Nivå 13 · Mästerfuskare

smyga på dom?...

hahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!

:lol::lol::lol:

24 Jul 2006
Nivå 1 · Novis

tänk politiskt , om de dödar fler människor får de mindre skattepengar!

Nivå 13 · Mästerfuskare

precis. och det kostar en slant att döda dom.

26 Jul 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare

Det kostar fler slantar att hålla dom vid liv i en halv livstid.

27 Jul 2006
Nivå 13 · Mästerfuskare

och det är därför som det inte finns något 40 årigt fängelsestraff i Sverige.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Och det är därför som Sverige är ett himmelrike för brottslingar. Det finns knappt några straff.

3 Aug 2006

tänk om en man kör en lasbil och han kör på en människa det kan hända en olycka då ska man inte väl få dödsstraff? men om man gör det på allvar så ska man få det.

Nivå 12 · Mästerfuskare

det är väll f*n ingen som gör det på skoj ?

Nivå 13 · Mästerfuskare

det var ju inte det han menade.

9 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling

jaa! självklart! sverige är för klent, och för en våltäckt behövs inte dödsstraff men för ALLA sårters mord så är det elektriska stolen som gäller tycker jag! det stoppar säker några ifrån att mörda om dom vet vad dom har att förlora! 2 år i fängelse är ingenting! och jag tycker inte ett land ar lika dummt om dom dödar en mördare! man sak få samma straff som brottet man har gjort ( in te för vålltäckter o fortkörning o såntdär )

om man kör ihjäl någon och alla bevis pekar på att det va en olycka så ska dom få ett år i fängelse men med flit så...skut honnom. och nån skrev att det är för kostnaderna man inte har 40 års fängelse i sverige, men om man släpper dom och 2 år igen ( mördarna ) så mördar dom en till och in i fängelsett igen.

DÖDSTRAFF JAAAAA!!!

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare

varför ska staten ha rätt att döda när inte jag, du eller någon annan har rätt till det?

10 Aug 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare

Vill du ha rätt att döda ?

Staten ska ha rätt till att döda mördare. Har vi sagt att staten ska döda oskyldiga?

klart vi måste ha döds straff.

MWAAWRARARAAHAHAH

11 Aug 2006

Det finns inga bevis för att dödsstraff skulle minska antalet begångna mord. Som exempel kan man dra USA där man har dödsstraff i det flesta delstater. Kan någon säga mig, tycker ni att det är lugnare där?

Det är dessutom dubbelmoral att berättiga vissa till att döda, men inte andra. Och varför skall just mord bestraffas med mord? Varför inte våldtäkt med våldtäkt, misshandel med misshandel o.s.v.?

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in