Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Det Bobbys föräldrar gjorde mot han ovanligt bland mord då de flesta utförs med vapen.

Dock så tycker jag ändå att 10 års fängelse är väldigt lite för ett sådant allvarligt brott.

Förövrigt så var det korrekt och intressant fakta suna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Varför dödsstraff? det ju värre att rötna i ett fängelse 60 år än att bli plågad 10 sekunder.

 

Där sa du nåt... men det kostar ju så ini helvet så jag ändrar mig.

Nej till dödsstraff, ta dom till ett lite sämre men säkrare fängelse som inte har lika bra mat och så, och INGEN tv (om dom nu har det annars -.-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Varför dödsstraff? det ju värre att rötna i ett fängelse 60 år än att bli plågad 10 sekunder.

 

Men rubriken till tråden är. Införskaffa dödstraff i Sverige. Och som du vet så har Sverige aldrig haft 60års fängelse för någon. Max har jag hört vad 15-20 år.

 

 

Sverige ska du inte gemföra med Kina, Irak, USA, Japan osv. Där är fängelset mycket strängare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men rubriken till tråden är. Införskaffa dödstraff i Sverige. Och som du vet så har Sverige aldrig haft 60års fängelse för någon. Max har jag hört vad 15-20 år.

 

 

Sverige ska du inte gemföra med Kina, Irak, USA, Japan osv. Där är fängelset mycket strängare.

 

 

Livstids fängelse är den svenska lagens strängaste straff, och kan till exempel utdömas för mord. Till skillnad från andra straff är livtids fängelse inte tidsbestämt. Den som döms till livstids fängelse vet därför inte hur länge han eller hon kommer att sitta i fängelse.

 

Den 24 maj 2006 var det 149 intagna på svenska fängelser som avtjänade livstidsstraff, varav 4 var kvinnor. Den äldste var 78 år och den yngste var 24. Alla avtjänar straff för mord (inklusive medhjälp, försök och anstiftan till mord).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja rösta jag pga att jag tycker man ska få dödsstaff om man begår ett välfigt groft brott och om man är störd i huvudet och inte skulle tveka på att göra det i gen så ja. Och så ska man vara jävligt säker på att man har tagit rätt person med.

 

Vad klassas som grova brott? Hur ska vi dömma grova brott? Med att ''vara störd I huvudet'' förmodar jag att du menar att personen är psykiskt sjuk. Psykiskt sjuka ska vårdas. Och det är klart att USA, som har dödstraff, envisas med att dom ska vara säker på att dom tagit fast rätt person. Tyvärr kan man aldrig vara helt säker och det har dom bevisat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej,

 

Om nån har dödat nån så blir det inte bättre om man dödar han.

In i fängelset med dom så dom kan tänka på vad dom gjort ,

och förhoppningsvis inte göra det igen ..

 

 

Då har vi samma problem igen, att fängelserna/anstalterna sedan skulle få så många fångar så att man skulle lägga ner en stor del av ekonomin i Sverige på att bygga nya vilket i senare tid resulterar höjd skatt.

Dock så begås det inte så pass mycket brott i Sverige så att man egentligen skulle behöva oroa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...