Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

#21 det finns inget sätt jag ens kan låtsas om att förstå den smärta eller ilska hos någon som fått en nära och kär mördad, I samma situation kan jag lätt se att jag skulle hålla med. men visst hämd är hett det är ett medium, men lag är kallt och långsamt och metodiskt och kanske vi som grupp kan agera mer vist än vad en individ skulle. Personlig smärta och biblisk tradition är inte tillräckliga skäl för att döda eller tortera en människa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men herregud, för det första, akta dig för att utrycka dig så starkt, det kan tolkas som §1.1 i vissa personers ögon, för det andra: Klart jag inte försvarar att pedofiler ska få våldta barn, jag försöker bara få dig att fatta att de inte är onda demoner utklädda till människor.

 

Om man bara hugger halsen av varenda pedofil (eller ger spruta eller vad f*n man gör), så har man blivit av med en pedofil, men man går miste om kunskap om t.ex varför de våldtar barn, får man reda på varför de gör det kan man lättare hindra att sådant händer i framtiden. Även om vården inte "botar" någon, så kan man iallafall få ut information om peddos från dem.

 

Som den där killen som nyligen våldtog och knivskar två unga flickor, det stod nästan direkt klart att han var skyldig, och om du bestämt över rättssystemet så antar jag att han hade skickats till galjen med en gång. Men eftersom att de undersökte honom innan domen så kom de fram till att han var påverkad av anabola steroider. Så nu vet man att anabola kan leda till våldtäkter, och därmed har man fått nyttig kunskap om pedofiler som kan hjälpa att hindra fler våldtäkter i framtiden, men om man avrättat honom direkt så hade fler kunnat börja gå på anabola och våldtagit folk.

 

 

Pedofiler lyckas sällan bra i fängelsen, de blir ibland mödrade, ofta hatade och garanterat ogillade. Håller med dig, hur kan man begripa sig på barn, de förtjänar hårda straff. Men mördare tycker jag ska få dödsstraff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aldrig dödstraff här, tänk om man får nya bevis som visar att den "skyldige" var oskyldig? om han har suttit i fängelse så kan han få komma ut därifrån, få en ersättning och leva lyckligt,om han skulle fått dödstraff så kan man ju inte göra någonting åt det.

Utom kanske att skicka en lapp till släktingarna och familjen och be om ursäkt, men det tröstar nog inte lika mycket som att få träffa personen igen.

 

 

Och vilket är värst för den som verkligen är skyldig?

Att ruttna i ett fängelse i resten av sitt liv, kanske 60år!

Eller att det bara tar ett par sekunder sen har personen avtjänat sitt straff.

(Det är min åsikt och ingenting kan få mig att byta den.)

Redigerat av Anden34
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, för det första, akta dig för att utrycka dig så starkt, det kan tolkas som §1.1 i vissa personers ögon, för det andra: Klart jag inte försvarar att pedofiler ska få våldta barn, jag försöker bara få dig att fatta att de inte är onda demoner utklädda till människor.

 

Om man bara hugger halsen av varenda pedofil (eller ger spruta eller vad f*n man gör), så har man blivit av med en pedofil, men man går miste om kunskap om t.ex varför de våldtar barn, får man reda på varför de gör det kan man lättare hindra att sådant händer i framtiden. Även om vården inte "botar" någon, så kan man iallafall få ut information om peddos från dem.

 

Som den där killen som nyligen våldtog och knivskar två unga flickor, det stod nästan direkt klart att han var skyldig, och om du bestämt över rättssystemet så antar jag att han hade skickats till galjen med en gång. Men eftersom att de undersökte honom innan domen så kom de fram till att han var påverkad av anabola steroider. Så nu vet man att anabola kan leda till våldtäkter, och därmed har man fått nyttig kunskap om pedofiler som kan hjälpa att hindra fler våldtäkter i framtiden, men om man avrättat honom direkt så hade fler kunnat börja gå på anabola och våldtagit folk.

 

Håller med dig till 110%.

Redigerat av Sv3A
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tänkt på en sak. När det gäller att vara påverkad eller drogat av något så skyddas många grova handlingar vilket är fel. Det skall vara ett högre fängelsestraff om man dödar (eller på annat sätt skadar någon) då man är påverkad. Det är det inte. ''Personen var påvärkad av knark, därför blev det som det blev. Oacceptabelt, straffet ska fördubblas om man är påverkad eftersom man utsätter andra för en risk då man är det ( iallafall vissa).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaför ska de som begår riktigt grova brott få komma ut igen igen och fortsätta? Dödstraff är bra.

 

 

Sedan ska inte mördare utan liv få dö på 3 sekunder efter ha dödat flera andra människor. Om han gör det då tycker man synd om den jävlen. Mördare ska plågas till döds. Det är min åsikt och inget kan bryta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaför ska de som begår riktigt grova brott få komma ut igen igen och fortsätta? Dödstraff är bra.

 

 

Sedan ska inte mördare utan liv få dö på 3 sekunder efter ha dödat flera andra människor. Om han gör det då tycker man synd om den jävlen. Mördare ska plågas till döds. Det är min åsikt och inget kan bryta den.

 

Ingen här försöker att bryta din åsikt om saker och ting.

Faktum är att dödsstraff är en väldigt negativt då flera oskyldiga förlorar livet pågrund av en taskig återgärd.

Men i Sverige bör man egentligen inte oroa sig att införa dödsstraff då fängelsen eller anstalterna i Sverige nästan är tomma.

Detta beror på att Sverige's invånare består för det mestadels av fredliga invånare som inte begår brott som tex mord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaför ska de som begår riktigt grova brott få komma ut igen igen och fortsätta? Dödstraff är bra.

 

 

Sedan ska inte mördare utan liv få dö på 3 sekunder efter ha dödat flera andra människor. Om han gör det då tycker man synd om den jävlen. Mördare ska plågas till döds. Det är min åsikt och inget kan bryta den.

 

Har du besökt fängelsena eller? Det är nog mer som mördar, våldtar osv i Sverige utan att tidningarna skriver om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaför ska de som begår riktigt grova brott få komma ut igen igen och fortsätta? Dödstraff är bra.

 

 

Sedan ska inte mördare utan liv få dö på 3 sekunder efter ha dödat flera andra människor. Om han gör det då tycker man synd om den jävlen. Mördare ska plågas till döds. Det är min åsikt och inget kan bryta den.

 

 

Faktum är att jag har besökt fyra fängelser i hela mitt kortvariga lilla liv.

Det jag säger baseras även på fakta då en undersökning för några år sedan visade att 80 % av Sveriges fångar aldrig dödat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaför ska de som begår riktigt grova brott få komma ut igen igen och fortsätta? Dödstraff är bra.

 

 

Sedan ska inte mördare utan liv få dö på 3 sekunder efter ha dödat flera andra människor. Om han gör det då tycker man synd om den jävlen. Mördare ska plågas till döds. Det är min åsikt och inget kan bryta den.

 

Ja av fångarna. Men det finns ju faktiskt folk som (har) dödat/dödar som inte är fångar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...