Dezen Skrivet 15 Maj 2006 Rapport Skrivet 15 Maj 2006 Hur f*n kopplar man ihop 2 datorer så att båda kan ha tillgång till internet? Måste datorn man kopplar till ha nätverkskort och grejer som hör till internet leverantören? Snälla hjälp mej, jag kan inte sitta vid denna datorn längre :'( Citera
Dezen Skrivet 15 Maj 2006 Författare Rapport Skrivet 15 Maj 2006 Det ska inte behövas en router, eftersom vi hade det så på en annan dator innan, men nu e den datorn hos min syrra, och jag vill ha internet på min, det e bara en kabel som man kopplar mellan datornerna, men ändå kan båda gå in och surfa på nätet =/ Citera
Boffaroffe Skrivet 15 Maj 2006 Rapport Skrivet 15 Maj 2006 Antingen måste du ha 2 nätverkskort i datorn så det blir en liknande hub. Eller så kan du göra på det enkla sättet. Köp en router. http://computercity.se/Product/UppTec_802....ntifier=SE67952 Den routern duger. Om du ska koppla upp sammanlagt 4 datorer behöver du 5 nätverkskort i en dator, vilket kommer kosta mer än en router. Här är en beskrivning på hur det funkar => http://img333.imageshack.us/img333/1372/router3ta.jpg (Nätverket kan vara erat modem eller vägguttag). Citera
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 15 Maj 2006 Rapport Skrivet 15 Maj 2006 (redigerat) Ragnarök=Mästaren på Paint? Ja B) Redigerat 15 Maj 2006 av Ragnarök Citera
Dezen Skrivet 16 Maj 2006 Författare Rapport Skrivet 16 Maj 2006 Vi har en 4 ports switch (eller 5) Men, asså, nätverket e ett kort som sitter i datorn, och vi har en låång sladd mellan datorerna, innan hade min syrra internet på sin via det settet, och om man ska köra via switchen måste jag ha Antingen låååånga sladdar, eller ska jag kunna koppla ihop det med den gamla sladden =/ Citera
Katt Skrivet 17 Maj 2006 Rapport Skrivet 17 Maj 2006 Om man bara har två datorer, så kopplar man in internet i den ena och sen klickar du på 'Konfigurera ett hemmanätverk eller ett litet kontorsnätverk' i Mina nätverkplatser. Citera
Dezen Skrivet 17 Maj 2006 Författare Rapport Skrivet 17 Maj 2006 Jo, men asså, den andra datorn reagerar inte.. Kan du inte göra en guide på vad man ska ta i hemma nätverks skitet? Citera
Katt Skrivet 18 Maj 2006 Rapport Skrivet 18 Maj 2006 Du måste göra samma sak på den andra också. Klicka på nästa tills du kommer till Välj anslutningsmetod. Ta det översta alternativet. Klicka på nästa tills du kommer till Döp ditt nätverk. Där skiver du vad nätverket ska heta t ex 'Mitt bästa nätverk'. När du har slutfört det hela, så gör du likadant på den andra datorn fast du tar dett mellersta alternativet. Du bör döpa det nätverket till det den andra datorn har. Hoppas att du fattade och att det fungerar. Citera
Dezen Skrivet 18 Maj 2006 Författare Rapport Skrivet 18 Maj 2006 (redigerat) okej, ska testa det nu :D Edit: De funka inte:( Det bara kom upp att jag va tvungen å installera (?) nätverkskort och dyl. och på nätverkskortet stog det "Kan inte starta (kod10)" vad ska man göra då? Redigerat 18 Maj 2006 av Desen Citera
Katt Skrivet 19 Maj 2006 Rapport Skrivet 19 Maj 2006 (redigerat) Citat från hjälpen: Kod 10 Om värdet FailReasonString finns i enhetens maskinvarunyckel visas strängen som felmeddelande. Genom drivrutinen eller uppräknaren placeras det här registersträngvärdet här. Om FailReasonString inte finns i maskinvarunyckeln visas följande felmeddelande: Den här enheten kan inte starta. (Kod 10) Rekommenderad lösning Enheten startades inte. Uppdatera enhetens drivrutiner genom att klicka på Uppdatera drivrutin. Klicka på Felsök på fliken Allmänna egenskaper för enheten, så att Felsökaren startar. Hoppas att det kan vara till nån nytta. Redigerat 19 Maj 2006 av Fusk Katten Citera
Dezen Skrivet 19 Maj 2006 Författare Rapport Skrivet 19 Maj 2006 Tack för hjälpen, men det behövdes inte, det va något vajsing at the ,moment, men nu funkar det :D siter nu och e på den datorn :D Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.