Gäst Destiny Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Skrivet 4 Juni 2006 Jag behöver hjälp med Scrollbaren på min hemsida jag skrev in den här koden för att få scrollbaren att passa in med layouten <style type="text/css"> <!-- body { scrollbar-base-color: #272727; scrollbar-track-color: #3B3B3B; background-image: url(); } --> </style> Men för att den skulle funka så var jag tvungen att ändra DOCTYPEN till <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> Men efter det slutade "framen" att vara Transparent... Jag har provat byta bakgrunden på sidan som skulle vara i "framen" fast då vart den konstig... Citera
Jarting Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Skrivet 4 Juni 2006 Off; Skippa scrollbarsen. Det funkar bara i IE och följer inte standarden. On; Ändra <style type="text/css"> <!-- body { scrollbar-base-color: #272727; scrollbar-track-color: #3B3B3B; background-image: url(); } --> </style> till <style type="text/css"> <!-- body { scrollbar-base-color: #272727; scrollbar-track-color: #3B3B3B; background: url() transparent; } --> </style> Annars så lägger du framen i en id som du sedan sätter background: transparent; på. Citera
Gäst Destiny Skrivet 4 Juni 2006 Rapport Skrivet 4 Juni 2006 (redigerat) Off: Jag vet att det bara funkar i IE... On: Tack! EDIT: Funkar ändå inte den blir inte transparent Redigerat 4 Juni 2006 av Mr_fusk Citera
Jarting Skrivet 6 Juni 2006 Rapport Skrivet 6 Juni 2006 Skriv i <frame>-taggen background="transparent" Så att det t.ex. blir <frame src="hej.html" backround="transparent"> Citera
Gäst Destiny Skrivet 6 Juni 2006 Rapport Skrivet 6 Juni 2006 Framen är ju Transparent sen förut men när jag bytte DOCTYPE för att få Scrollbaren att funka blev det inte Transparent Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.