Hoppa till innehåll

Den Blomstertid Nu Kommer


Jason__Voorhees
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 140
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Angående GB som alla kommit in på. Nogger Black tycktes vara rasistisk pga att folk läste nigger istället för nogger. Alltså inte för att den hette black. Så att jämföra det med Magnum White är tyvärr fel. Snart är det väl nån som läser fel på en kaffe latte reklam också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men gud, SvD = Allt är Katastrof

 

Vem f*n bryr sig om den är rasistisk?

Det är ingen som tvingar dem att gå på Avslutningen. Allt som behövs är att ens förmyndare skriver på ett litet pappaer där målsmannen intygar att deras barn skulle ta skada av att delta vid avslutning på grund av dess religiösa innehåll. Voila, så behöver dom inte gå eller får en alternativ avslutning utan religiöst innehåll.

 

Glöm inte att det var dom som kom hit och inte vi som kom till dom. Kommer dom hit så får dom anpassa sig, inte vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Vill dem inte höra sången så får dem lika gärna inte komma till avslutningen. Vem har sagt att dem måste komma.

 

Bara för att kanske 5% av eleverna tycker det är rasistiskt så ska inte hela skolan få förbud för att sjunga den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela världen är rasistisk om man ska titta lite noggrannare, dock finns det skillnad mellan riktig rasisim och "88:an rasism".

 

Om den här låten är rasistisk eller inte, det bryr jag mig inte ett dugg om. Att sjunga den på skolavslutningar är tradition.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puk0:Har för mig att 88 i nazistiska kretsar betyder "H Hitler"...

 

Vad konstigt att GB i ett tidigt skede stoppades i lanseringen av KoKosKonen som var en vit liten kon...hmmm..

 

 

aja, tebax te topic nu, jag tycker inte alls att sången är rasistisk, jag spelar i samma fotbollslag som en från Gambia, å vad jag vet så tycker han inte att det är något rasistiskt överhuvud taget...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående GB som alla kommit in på. Nogger Black tycktes vara rasistisk pga att folk läste nigger istället för nogger. Alltså inte för att den hette black. Så att jämföra det med Magnum White är tyvärr fel. Snart är det väl nån som läser fel på en kaffe latte reklam också.

 

 

Jag redan det, men jag jämförde båda för att det är två glassar. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här har vi ju faktiskt ett patetiskt fall av någon slags puckoparanoidrasism - en rasism som inte existerar men vi skapar den. Eller vissa gör det rättare sagt...

Varför ska Bulgarien få ha en egen flagga om Svenskar på semester får komma dit? Vi blir ju djupt kränkta över att de har en flagga, eller hur. Likaså blir vi förtryckta när vi hör andra länders nationalsånger på prisutdelningen under Fotbolls VM. Lägga av! De blir lika förtryckta av Nogger black, 88-an eller Den blomstertid nu kommer som vi blir av Vaniljpuck eller Tjadjikistans nationalsång!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...