Hoppa till innehåll

Den Blomstertid Nu Kommer


Jason__Voorhees
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 140
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är ju bara så idiotiskt. Varför skulle någon bli kränkt av att några sjunger "Den blomstertid nu kommer" på en skolavslutning. Det är ju f*n tradition. Och det där som hände vid Kumla. Det är ju för f*n sjukt. Om det var några äldre killar som hade kunnat försvara sig. Vad hade då troligtvis hänt? Jo, då hade dom pekats ut som rasister/nazister och fått kanske 10 år eller mer i fängelse. Vart är det svenska samhället påväg egentligen? Det är ju bara så sjukt. Jag har några invandrar kompisar som inte alls tycker det är kränkande eller nåt sånt. Snart är det väl olagligt att spela eller lyssna på nationalsången också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En kaffe blatte tack. Det har jag hört många säga (Kaffe Blatte). Inte när de har bett om en kaffe latte på något ställe. Men jag har hört det hos andra. Så då borde ju Kaffe Latte förbjudas också :D Aaahh, lika bra att förbjuda alla svenska ord när man ändå är i farten. <_<

 

Och det där med att sjunga sånger på skolavslutningen. En blomster tid nu kommer kan inte jag heller komma fram till att det på något vis är rasistisk eller kränkande på något sett. Men en sak som är kränkande för invandrare är alla dessa #@*%£ spalmer som jämt och ständigt ska sjungas i kyrkan och när man går på lågstadiet. Låt eleverna själva välja om de vill bli kränkta eller bli religiösa...

Jag har en hemsk upplevelse på lågstadiet när jag gick i 4:an tror jag. Hände en gång. En präst sa till mig att knäppa händerna när vi skulle be. Men då sa en lärare ifrån och jag kommer nog alltid att minnas henne. Hon måste vara en bra person...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig Sv3A! Helt idiotiskt att folk tycker att Den blomstertid nu kommer är rasistisk! Man sjunger ju om alla blommar som återföds o.s.v. Det är väl inget rasistiskt? Varför ska invandrare bo i Sverige om de tycker att allt vi gör är rasistiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

bara j*vla töntar som tycker det är rasistiskt, jag kanske låter rasistisk nu men dom ska inte få komma in i "vårt"l and och bara bestämma vad vi får sjunga.

 

 

 

 

ett kul citat från en svensk ordbok år 1903: neger: människoliknande apa som bor i hyddor i afrika, spelar trumma när den är glad. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara j*vla töntar som tycker det är rasistiskt, jag kanske låter rasistisk nu men dom ska inte få komma in i "vårt"l and och bara bestämma vad vi får sjunga.

 

 

 

 

ett kul citat från en svensk ordbok år 1903: neger: människoliknande apa som bor i hyddor i afrika, spelar trumma när den är glad. :P

 

 

Haha, kul citat dedär....

 

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,841952,00.html

 

Det är helt sär att man kan tycka att "Den Blomstertid Nu Kommer" Kan vara rasistisk <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill dem inte höra sången så får dem lika gärna inte komma till avslutningen. Vem har sagt att dem måste komma.

 

Det kallas skolplikt enligt svensk lag.

 

 

Det här handlar inte om invandrare eller inte svensk eller inte... och den som drar in rasism i argumentet har redan förlorat. Detta handlar om religionsfrihet och separationen av kyrka och stat, rätten att inte tvingas till en religion..

Och det ÄR tvång om man i en komunal skola måsta gå till en kyrka på sin avslutning och sjunga kristna psalmer för ett sedan välsingnas av en präst.

 

 

allt rektorn gjorde var att följa svenk lag och Skolverkets regler.

 

 

"Anledningen var att skolans rektor fattat beslutet att följa Skolverkets regel - skolavslutningen ska inte ha religiösa inslag."

Källa Aftonbladet.se

Redigerat av suna
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Men dem som inte tycker om sången får lika gärna stanna hemma. Varför ska de gå ut över en hel skola för bara ett få antal tycker att det är rasistiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...