Hoppa till innehåll

Seiken Densetsu 3/secret Of Mana 2


Rekommendera inlägg

Jag kör med Duran och funderar på om jag ska bli Knight (light) eller Gladiator (dark). Funderar även på vad jag ska göra med Angela, lutar mest åt Sorcoress(light).

Kan nån ge mig lite tips och råd?

 

Min tredje medlem är Hawk, som jag har bestämt ska bli Ninja(dark).

Redigerat av ouagadougo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med Duran och funderar på om jag ska bli Knight (light) eller Gladiator (dark). Funderar även på vad jag ska göra med Angela, lutar mest åt Sorcoress(light).

Kan nån ge mig lite tips och råd?

 

Min tredje medlem är Hawk, som jag har bestämt ska bli Ninja(dark).

 

 

f*n spelar du alla spel jag spelar/spelat och kommit långt på?

 

duran bör bli knight för att du får sköld och det är jättebra plus att han blir en hyfsad healer senare, angela tycker jag inte om som gubbe för när du tar din första promotion fyller hon upp alla sina magiplatser och har inte kvar någe för andra promotionen.

 

Hawk kan bli vilken som helst för han och kevin är lätt bäst i spelet, dom tar mest och är bra gubbar och kan göra massa snygga moves typ hawks ena move om man går så att han blir typ ninja som använder poison och sådana magier då får han dance of roses lätt snyggaste spec attacken, han vänder ryggen mot fienden och kastar en ros på dom och hoppar mot dom och typ skalar av bladen på rosen och gör massa skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart spelar jag alla spel som du spelar, dom är ju RPGer till SNES, vilket gör dom helt underbara :)

 

Det här är första gången jag spelar spelet, så jag hade ingen aning om vilka gubbar som bra när jag valde. Jag läste en del i en walkthrough på Gamefaqs och fick reda på att Hawk inte bara är bra i början, utan är även bra som Ninja. Dessutom funderar jag på vad han ska bli efter Ninja, och det lutar mest åt Ninja Master (dark, light) för tat han kan attackera flera stycken med sina bra atatcker.

 

Jag lutade faktiskt också åt Duran som Knight, för att sen bli Lord elelr Paladin. Det lutar mest åt Paladin, därför att den har Saint Saber, jämfört med Lords Tinkle Rain (rätt värdelös, enligt mig).

 

Frågan är vad jag ska göra med Angela. Jag kör nog på Sorceress(light) till och börja med. Därefter tar jag nog Arch Mage (light, dark) tack vare att den har Rainbow och inte Double spell. Tycker du jag ska göra nåt annat med henne?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart spelar jag alla spel som du spelar, dom är ju RPGer till SNES, vilket gör dom helt underbara :)

 

Det här är första gången jag spelar spelet, så jag hade ingen aning om vilka gubbar som bra när jag valde. Jag läste en del i en walkthrough på Gamefaqs och fick reda på att Hawk inte bara är bra i början, utan är även bra som Ninja. Dessutom funderar jag på vad han ska bli efter Ninja, och det lutar mest åt Ninja Master (dark, light) för tat han kan attackera flera stycken med sina bra atatcker.

 

Jag lutade faktiskt också åt Duran som Knight, för att sen bli Lord elelr Paladin. Det lutar mest åt Paladin, därför att den har Saint Saber, jämfört med Lords Tinkle Rain (rätt värdelös, enligt mig).

 

Frågan är vad jag ska göra med Angela. Jag kör nog på Sorceress(light) till och börja med. Därefter tar jag nog Arch Mage (light, dark) tack vare att den har Rainbow och inte Double spell. Tycker du jag ska göra nåt annat med henne?

 

Snes RPGer FTW.

 

 

 

angela har jag inte spelat med så mycket som jag sade däremot charlie, kevin, hawk, lise, duran är mina typ favoriter, min bästa har jag lvl 56 second promotion av duran, charlie, kevin men duran gick jag mot gladiator men jag är inte missnöjd han är jätterolig och charlie är underbar.

Redigerat av Larath
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte kommit så långt (har bara spelat 1:40) men jag har i alla fall tänkt mig att göra en paladin av min så jag skulle då tagit knight. Är det okej om jag frågar er om nåt om jag fastnar någon gång? Ni verkar kunna det här ;P

 

 

visst då kanske SNES/NES forumet börjar igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte kommit så långt (har bara spelat 1:40) men jag har i alla fall tänkt mig att göra en paladin av min så jag skulle då tagit knight. Är det okej om jag frågar er om nåt om jag fastnar någon gång? Ni verkar kunna det här ;P

 

När byter man class första gången? :huh:

jag har precis fått gnomen och kommit och räddat kungen från en röd trollkar (vet inte om storyn ändras pga vilka char man väljer) men jag är sugen på att ändra på mig lite nu.

Redigerat av ポケットモンスタクリスタルバージョン
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte kommit så långt (har bara spelat 1:40) men jag har i alla fall tänkt mig att göra en paladin av min så jag skulle då tagit knight. Är det okej om jag frågar er om nåt om jag fastnar någon gång? Ni verkar kunna det här ;P

 

 

 

kring lvl 20 har jag för mig.

 

finns tre olika stories beror på börja gubben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lise vet jag inte, aldrig spelat med henne.

 

Jag tycker tat du ska göra Angel till sorceress, light, då hon då lär sig fler magier (som dark lär hon sig bara lv2 av dark på första classchangingen, som light lär hon sig lv2 av alla andra element) Dessutom tycker jag tat hon är allra bäst som archmage, då hon kan attackera alla med sina kraftiga magier.

 

Jag tycker det gör rätt i att göra honom till paladin, då detta ÄGER!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en fråga, egentligen två...

 

1. Vilken class ska jag ändra till på Lise (amazon)

 

2. Vilken class ska jag ändra på angel (magikern)

 

Duran var min start person men jag har redan bestä,t mig för en paladin, alltså knight

 

 

Lise är min favorit av alla man kan vara men det spelar nästan ingen roll även om dark path är coolare har bara en neutral light men den äger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...