Red_fox2 Skrivet 18 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 En jag känner har byggt en minidator in i en pepperkaks burk och jag har också lust att testa göra nått sånt. Kan någon säga vart man kan få tag i ett så pass litet moderkort som inte kostar allt för mkt och vad man behöver mer förutom ett chassi,moderkort,cd/dvd läsare,hårddisk,processor,grafikkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 Kylning, kablar finns lite kvar. Prova att bara ta lite bärbardator-delar och sätt ihop dom så får du ju en mycket mindre dator. (fast moderkorten kan vara svåra att få tag på) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 18 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 Om du har en bärbar datoe, öpnna den och ta delar därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 18 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 Köp en shuttle istället ;) http://www.blocket.se/vi/8472931.htm?ca=15_s Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 18 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 Jag har redan 2 bärbara och 2 stationära,men jag vill ha något att göra under sommaren när man får lite tid över så jag tänker testa bygga en egen liten dator som man kan leka med Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 Gör de du, alltid kul med lite pyssel ;) Se till att du kopplar allt rätt, kommer ihåg ett väldigt stort problem jag hade med en kylning till en stationär PC nämligen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Trion Skrivet 18 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2006 Det ska visst finnas vattenkylning. Dyrt ska det också vara. Så bygg en egen vattenkylning. Prova häll i lite vatten (Ph 7) så att den blir kall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.