Hoppa till innehåll

Vilka Vinner Vm?


Iqaros
 Dela

Rekommendera inlägg

Vilka tror ni vinner VM? Kom med vettiga åsikter och med bra motveringar samt att ni för en bra disskusion med intressanta argumentationer.

 

Själv så tror jag att dess lag är storfavoriter: Jag tror inte att några lag kommer att kunna stå i vägen för Brasilien om de spelar som de spelade förra VM vilket de vann.

Men Brasilien blir ibland för övermodiga och får för sig att de vinner allt och alla vilket dock inte är sant.

Det finns väldigt många lag som kan stå i vägen för Brasilien som tex England, Holland, Italien, Tyskland och Argentina vilket är de absolut största hoten mot Brasilien.

 

England har en väldigt fascinerande trupp med två av världens bästa mittfältare med krut i dojan.

Dessa spelare är såklart Steven Gerrard och Frank Lampard vilket gör att dessa spelare kan leverera bollarna till tex Wayne Rooney som kan ta djupa löpningar, springa från motståndarnas försvar och komma till avslut.

Om Brasilien ska kunna vinna över denna trupp så krävs det väldigt mycket.

 

Holland har även de en väldigt stabil trupp med snabba mittfältare som springer ut på kanterna, slår inlägg åt anfallarna och som de flesta här vet så har Holland en av de bästa avslutarna i Europa vilket är Ruud Van Nistelrooy.

En back som leder försvaret bakåt är Staam, den nästan 2 meter långa Holländren kan stoppa nästan vem som helst med sin råstyrka och tapperhet.

Så även Holland kan få Brasilien att tappa byxorna.

 

Det tredje laget som står i vägen för Brasiliens VM-guld är Italien, som oftast spelar bra i landslaget med ett antal stjärnspelare och då spelar de inte som ett stjärnlag som Real Madrid gör.

Utan Italien spelar väldigt tekniskt och defensivt, kanske inte den roligaste fotbollen men det kan fortfarande stoppa Brasilien från att ta VM-guldet.

 

Tyskland kanske inte är den bästa truppen av de lag jag nämner men när det gäller att vinna så är Tyskland bäst.

VM 2002 kom de till final men blev tyvär utslagna av Brasilien med 3-0 och det blev väldigt tungt slag för tyskarna.

Dock så ska det ske förändringar i år, när Tyskland först och främst har hemmaplan och samtidigt en väldigt bra trupp så är Tyskland det laget som jag själv tror vinner VM 2006.

Det troligtvis största hotet för Brasilien och en revanch i finalen mot Brasilien skulle passa bra.

 

Argentina spelar VM både bra och dåligt, VM 2002 kom de inte så långt för ett sånt starkt sydamerikanskt lag.

Argentina och Brasilien är rivaler och kommer att kämpa mot varandra in i det sista.

Efter att Argentina vann VM-kvalet i den Sydamerikanska gruppen med Brasilien som tvåa så är Brasilianarna lite "rädda" för Argentina och deras otroligt stabila lag, för att inte tala om deras samspel inom laget.

Redigerat av Skuggan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DonKeN

Jag tycker att alla lag som har stjärnor ska åka hem. Bara för att dem var bra engång så är dem så självsäkra mot lag som t.ex Ghana, Mexiko, osv.

 

Men vad hände med Frankrike?

Jo, ni vet vad för stjärnor dem har. Thiery Henry, Zinedine Zidane, Trezeguet, Patrick Vieira och många mer. Fast ända så kommer dem ingen vidare.

 

Brasilien, Italien, Holland är bra lag. Även om Brasilien har bra spelare så passar dem. Inte som andra lag som försöker dribbla dåliga spelare men sen så misslyckas dem.

 

Italien har tagit vm guld 3 gånger. Jo, dem kanske inte har bra teknik. Kanske lite tråkigt, men mycket sammarbete i laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt att Argentina kommer att ta hem guldet denna VM, fastän Brasilien är en av mina favoriter.

Det är verkligen synd att Ronaldo inte är i form, för att anfallet har lite brister i Brasilien.

Argentina funkar jättebra och har en väldig stor chans att kamma hem det i år.

Sen är ju Tyskland väldigt starka, med många bra och snabba spelare, så jag tror nog att antingen Brasilien eller Tyskland får möta Argentina i finalen, där jag tror att Argentina vinner. ;)

Tredje plats kan jag ej svara på, med tanke på att jag inte är säker på vilka av dessa två lag ( Brasilien & Tyskland ) når ända till finalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...