ajar Skrivet 27 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2006 Men skadar inte Fire Blast mer än Flamethrower? Dessutom kan man ju bara ta en PP UP på Fire Blast, det brukar jag alltid göra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Corpsgrinder Skrivet 27 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2006 Men skadar inte Fire Blast mer än Flamethrower? Dessutom kan man ju bara ta en PP UP på Fire Blast, det brukar jag alltid göra. Det är smart brukar jag också göra!!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flygon Skrivet 27 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2006 ja men ändå. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zlayer Skrivet 28 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2006 Men skadar inte Fire Blast mer än Flamethrower? Dessutom kan man ju bara ta en PP UP på Fire Blast, det brukar jag alltid göra. Det är inte smart nee, man kan ha max 8 PP av Fire Blast, och det är inte mycket.. Och Accuracy (träffsäkerheten) är ändå 85 %... Så välj Flamethrower istället för Fire Blast. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flygon Skrivet 28 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2006 om man kan ha 8 PP x 85 %... så är genomsnittskraften i attacken 140. om man har 15 PP x 100% = 150 i genomsnittskraft, alltså tar flamethrower mer i längden, så ta INTE fire blast! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 28 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2006 Okej då kanske jag ska byta min Fire Blast på min Moltres. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Men tänk på att om man tar tre PP UPs på Flamethrower, blir det 24 i PP. Alltså: Fire Blast: 0,85 (Acc) x 120 (Power) = 102. 102 + 8 (PP) = 110. Flamethrower: 0,95 (alla attacker kan missa excl. Swift)(Acc) x 95 (Power) = 90,25. 90,25 + 24 (PP) = 114,25. Så det lönar sig att ta Flamethrower. :student: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheOne Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Jag tycker att det är bättre med Fire Blast för att den tar mera! :bah: Sen är det väl skit (<--sorry) sak samma om Flamethrower är bättre i längden, för om man tar Fire Blast då blir det ingen "i längden" om ni fattar vad jag menar. Men om man vill ha en pokemon som ska kunna ta hela ligan då kanske det lönar sig med Flamethrower, men när jag möter/mötte polare i fighter så lönade ju sig mycket mer med Fire Blast. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Det är något konstigt med mitt spel isåfall, för det känns som om Flamethrower skadar mer än Fire Blast, och det är samma Pokémon som använder dem. :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Men Anden34 verkar ha rätt på det sättet... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Hmm... Ja, kanske. Men Fire Blast har så lite i PP, och det är bara 85% att den träffar. Däremot är den stark. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaMartin Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 (redigerat) Men tänk på att om man tar tre PP UPs på Flamethrower, blir det 24 i PP. Alltså: Fire Blast: 0,85 (Acc) x 120 (Power) = 102. 102 + 8 (PP) = 110. Flamethrower: 0,95 (alla attacker kan missa excl. Swift)(Acc) x 95 (Power) = 90,25. 90,25 + 24 (PP) = 114,25. Så det lönar sig att ta Flamethrower. :student: Konstig beräkning. Hur kommer PP in i bilden när skada räknas? Hur som helst, Fire Blast har 102 i genomsnittsskada och Flamethrower har 95. Om man tror att man kommer att behöva de extra PP som Flamethrower har, så använd den. Men på just Moltres, som inte har så väldigt bra Defenses och HP, så är Fire Blast bättre. På t.ex Slowbro, som har bra Defense och Special Defense(speciellt med Calm Mind) är Flamethrower bättre. (ja, Slowbro kan lära sig Flamethrower) EDIT: Mer mellanrum i raderna. Redigerat 1 Juli 2006 av MegaMartin Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg