Gäst QuikSilver Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 Tja, tja! Jag har funderat på att köpa lite mer ram minne, och jag undrar några saker. * Hur funkar det om ram minnena ska arbeta tillsammans, måste man ha 2 av samma sort eller hur funkar det? * Hur ser jag vad jag har för slags ram minne? Tacksamm för svar //R-110 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 För att lösa detta problem kanske du ska vara så snäll att posta precis all infromation du har om din dator nu t.ex vad det e för prossesor. mmm allt vill jag veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 För att lösa detta problem kanske du ska vara så snäll att posta precis all infromation du har om din dator nu t.ex vad det e för prossesor. mmm allt vill jag veta. okej, hur kan jag se det då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 Finns väl ingen anledning att ta reda på annan info om datorn i det här fallet? :huh: Jaja, iaf. Ja, de måste vara av samma sort och hastighet, men de behöver inte vara av samma märke. Vad du ska ha för ram brukar oftast stå någonstans på ditt gamla minne, men det kan vara svårt att hitta ibland. Hittar du inget där, kolla in tillverkarens hemsida. Oftast kan man köra minnen med lägre hastighet än den man har också, men det är inte bra att göra, för då kommer ditt gamla, snabbare minne, också att slöas ner och bli lika trögt som ditt nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 Ok är det efter det pc2700 jag ska titta efter om jag te.x har pc2700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 Jups ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 (redigerat) Jups ;) Ok men asså så jag behöver inte ha 2 av samma märke bara dom är pc2700 Men kan jag te.x inte sätta i ett pc3200 eller någon anna sort då eller? Redigerat 26 Juni 2006 av R-110 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 (redigerat) 1. Japp. 2. Nej, eller jo det kan funka men det är inte säkert att det funkar. Och sätter du i ett pc3200 och du har ett pc2700 kommer ändå ditt nya minne att arbeta lika fort som ditt gamla så det enda du kan tjäna är pengar om ditt gamla minne är ovanligt. Redigerat 26 Juni 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 (redigerat) När jag kollar lite på internet så står det DDR-DIMM, vad är det för nått? Är det något viktigt eller är det inget som jag behöver bry mig om? Behöver hjälp fort!! Behöver hjälp fort!!! Redigerat 30 Juni 2006 av R-110 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.