Hoppa till innehåll

Zelda - A Link To The Past


ElveiR
 Dela

Rekommendera inlägg

jag behöver hjälp med att få tag i medaljongen på toppen av berget. Jag vet inte hur man gör det. Kan nån hjälåa mig med det. Jag har totalt glömt bort hur man gjorde det. :(

 

Okej en ny fråga. Vart hittar man hammaren. Jag hittar ju ingeting jusst nu för tiden, har totalt glömt bort allt. Jag vill järna ha svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag behöver hjälp med att få tag i medaljongen på toppen av berget. Jag vet inte hur man gör det. Kan nån hjälåa mig med det. Jag har totalt glömt bort hur man gjorde det.  :(

 

Okej en ny fråga. Vart hittar man hammaren. Jag hittar ju ingeting jusst nu för tiden, har totalt glömt bort allt. Jag vill järna ha svar.

 

Jag antar att det är medaljongen på toppen av berget i ljusvärlden? Är du redan inne i slottet eller är det vägen upp till slottet som du behöver hjälp med?

 

Hammaren hittar du iaf i första slottet i mörkervärlden :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är vägen upp jag behöver hjälp med. Jag vet inte vart man ska gå. Jag har kommit så jag kan starta från bergen när jag laddar om på nytt.

 

Ok, hoppas du fattar min förklaring, har för mig tror att det är rätt iaf :P . När du fått spegeln av gubben som du träffar i grottan så tror jag man kommer ut ur en öppning med ett litet tak över ingången. Då ska man gå åt höger och upp för en trappa och efter det tar man åt vänster så att man slutligen kommer fram till en ingång i berget och en lång trappa. Gå upp för trappan och gå till vänster så att de sedan kommer till en stor ring i marken. Lyft på en av stenaran och gå in i varp-plattan så att du flyttas till mörkervärlden. Gå då till höger tills du kommer till ett stort ljust område i marken där du ser två personer som slåss eller vad dom håller på med. Ställ dig iaf på en av de mörka punkterna i det ljusa området av marken och använd spegeln så du kommer tillbaka till ljusvärlden. Sen är det bara att hoppa ner och gå in i slottet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar så mycket det hjälpte mig jätte mycket.

 

Nu behöver jag mer hjälp. Jag hittar inte apan på dark world, man måste ju hitta han för att komma in på den första templet. Vart hittar man kikki??? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar så mycket det hjälpte mig jätte mycket.

 

Nu behöver jag mer hjälp. Jag hittar inte apan på dark world, man måste ju hitta han för att komma in på den första templet. Vart hittar man kikki??? :huh:

 

Har för mig att i början när man kommer fram till första slottet i mörker världen ska man först följa några pilar i marken som visar vart man ska gå in i labyrinten. Sen ska man gå förbi ett hus på ovansidan och sedan fortsätta tills man går igenom häcken. Sen tror jag man ska rakt upp och gå in i labyrinten igen genom ett hål på höger sida. Sen är man inne i ett stort grönt område och där inne ska apan finnas någon stans. Tror man får gå runt lite och sen ska man iaf ut på motsatt sida som man gick in på och ha apan efter sig sen är det bara att följa vägen fram till slottet och betala apan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blev bara ett svar här, hoppas det är lungt ändå :) är grymt osäker på hur man kommer till nyckeln men har för mig att i det slottet ska man in i två nästan identiska rum som ligger efter varandra. Iaf ska man först tända på alla lyktor i det första av rummen och sedan innan någon av lyktorna hinner slockna, tända på alla lyktor i det andra rummet. Om man hinner göra det så så blir ett rum intill större och det finns ett hål att hoppa ner i för att komma till nyckeln. Tror att det är så iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...