Hoppa till innehåll

Pokemon

Rekommendera inlägg

Man ska väll kunna byta pokemon emellan emerald och ruby?

Men det går inte för mig, jag har en vanlig link cable. Måste man komma specielt långt i spelet eller klara något specielt först? flr jag vill bara byta så man får flera startpokemon. svara snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

För att kunna byta måste du ja ha Link Cablen kopplad mellan två Gameboy och i det andra Gameboyet måste det finnas ett likadant Pokémon-spel. Men om du har Ruby så kan den andre ha Sapphire i, bara det är samma spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det går inte för mig, jag har en vanlig link cable. Måste man komma specielt långt i spelet eller klara något specielt först? flr jag vill bara byta så man får flera startpokemon. svara snabbt.

Det går att byta mellan Ruby<--->Emerald. Men bara me pokemon du hittade INNAN E4 om du ska byta t.ex en Houndur på Emerald till Ruby innan E4 så går det int. Du kan där emot byta en Seviper mot Zangozze innan E4 på spelen. Om du förstår ;) .
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man kan byta en houndor från emerald till ruby före e4 men inte tvärtom. Redigerat av ante25
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dark_Zebra

Det går ju inte för man kan inte vara utan pokemon.

Jag vet att man inte ger bort pokemon men den som skickar över pokemonen först blir ju isåfall pokemonlös,och det går inte.

Man blir inte pokémonlös om man byter pokémon :wacko: :rolleyes: :cry: <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...