ThePunisher Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 hallojsan! Jag frågade ett tag sedan i WoW forumet om jag skulle köpa wow, men det visade sig vara för dyrt så inte. Men jag fick sånt sug på att spela något liknande, så jag kom att tänka på Guild Wars. Jag har hört att detta ska vara rätt likt WoW och att detta inte kostar i månaden. Så jag undrar om Guild Wars är ungefär som Wow, och om det inte kostar i månaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Man kan säga att det är likt WoW på ett sätt. Men med snyggare grafik (enligt mig) +Ingen månadskostnad Skillnaderna är att max leveln är 20 i guildwars, men det är bra enligt mig då du slipper tänka på lvln hela tiden och koncentrera dig på annat.Spelvärlden är ungefär lika stor, med nya Guild Wars expansionet, Factions. En annan skillnad är att du inte kan träffa på random folk utanför städerna. Där är du själv om du inte väljer att bilda party med nån/några, eller hyra NPCer som kan hjälpa dig. Jag rekommenderar GW starkt ett av dom bästa Onlinespelen jag spelat på länge. Satt klistrad framför datorn hela tiden, skulle göra det nu om jag inte lånat bort det till en annan(för WoW i utbytelse). Den får 10/10 Magiska barn av mig :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 1 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 jag tror faktiskt att jag ska köpa det =) när det inte kostar i månaden och är bättre än wow så är det ett måste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 jag tror faktiskt att jag ska köpa det =) när det inte kostar i månaden och är bättre än wow så är det ett måste. Det mesta är bättre än WoW Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The_Ghost Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Jag har både Gw och WoW och jag måste säga att wow är bättre fast att wow e så dyrt e det helt klart värt pengarna. Fast gw e bra om man inte har så mycket pengar fast din gubbe i gw blir typ exakt likadan som alla andra. Och att GW handlar mer om hur skicklig man är som spelar tycker inte jag alla spells gör typ samma sak. Fast om du har lite pengar så är GW ett bra val Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 2 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 (redigerat) GW och WoW är helt olika mmorpger. GW är 80% baserat på PvP medan Wow är mer PvE. Wow blir man bättre ju mer man grindar och ju mer tid och pengar man spenderar medan GW är baserat på skill. Redigerat 2 Juli 2006 av Oden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 2 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 okej =) men styr man som på wow, med w, a, d och s? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 2 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 Du kan välja antingen med w a s d eller klicka med musen, båda finns tillgängliga. Men som sagt så är GW baserat mycket på skills. Det finns så många spells/skills att välja mellan så nästan ingen har satt i samma som du. Det gäller att sätta ihop olika skills och tänka ut när du ska använda dom osv. Så får du din helt egna skill combo. Det är skitroligt. Vet inte hur många skills det finns men det finns över flera hundra och vissa kan man unlocka som ingen annan har hittat. När du nyss har gjort en ny gubbe så kan du välja mellan Roleplay eller PVP. Väljer du Roleplay så följer du en story med din gubbe och gör quests. Som wow. Sen om du väljer PVP blir din gubbe på max lvl 20, och har en liten sektion av skills att välja mellan, vapen och armor. Det är inte mycket att välja ibörjan i PVP. Men samtidigt som du kör Roleplay och hittar nya Equipments och nya skills så unlockas dom också i PVP. Det är genialt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 2 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 Usch vad sugen jag blev nu ^^ Det verkar så himmla kul, men, om kan kör detta PVP så går man bara omkring och utforskar världen man spelar i eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 2 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 (redigerat) I PVP så slåss du mot andra. När du valt dina skills osv. Så kan du välja olika sätt att köra PVP. Lag mot lag och annat. Så spwanar du på ett ställe. Och där finns det massor med folk som väntar att lira PVP. (Player versus Player). Man kan säga att det är som en kö. Det kommer upp en klocka efter en stund som visar hur mycket tid det är kvar tills det är din tur. när tiden är slut så spawnas du på stället du/ni ska slåss på. Om du valt att köra lag mot lag så spawnas du i ett lag med andra online personer. Och sen kör ni mot motståndarna som finns på andra sidan. Sen rushar ni bara på och kör igång :) I roleplay så utforskar du världen, gör quests, går upp i lvl, träffar folk och köper EQ osv. Som WoW ungefär. Och allt nytt du gör i Roleplay låser du upp i PVP. Så om du vill bli bra i PVP måste du också vara bra i Roleplay. PS: Läs den här recensionen om GuildWars. Den är skriven på svenska, och den ger en bättre inblick i spelet än vad jag skriver. http://www.gamereactor.se/texter/?id=3894 Många tycker dock det är värt en 10 av 10, men det är en smaksak. Och om du kollar på bilderna så kanske du tror att man måste ha en skitbra dator för att spela. Men jag har en dator på 2.8GHZ och 512MB Ram och det flyter faktist på perfekt. Nästan ingen lagg alls. Redigerat 2 Juli 2006 av MagiskaBarnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 2 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 bra recension där ;) men jag ska fanemej ta å köpa det =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 2 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2006 Gör det. Jag blev verkligen inte besviken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.