Hoppa till innehåll

Rollercoaster Tycoon 3, Hängning


Howlin Albin
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej,

 

Det är så här, min lillebror fick Rollercoaster Tycoon av mig i födelsedagspresent för inte allt för länge sen...

Problemet är det att spelet efter ett tags spelande hakar upp sig utan förvarning.

Har inte kunnat se något samband mellan upphakningarna utan det är helt random händelser, i alla fall vad det verkar.

Helt plötsligt blir det som ett tjutande ljud och allt bara stannar upp, inget funkar, varken Ctrl-Alt-Delete eller nått sånt, bara att döda datorn direkt...

 

Funderade lite på uppgraderingar till grafikkortet, kan det vara nått tro?

ATI Radeon 9800 heter det hur som helst och är på 256 mb.

Förövrigt rullar spelet på XP Home Edition, 1024 mb ram, 3 Ghz processor, så det bör väll inte vara några problem där, eller?

 

Vi kör spelet på de inställningar som spelet självt rekomenderade vid installationen.

 

Har ni nån idé? Vad kan jag göra?

Suporten öppnar inte förns på måndag...

 

Ha de gött,

 

\\Howlin Albin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade samma problem förut med Rollercoaster Tycoon 3. Nu har jag inte spelat det på ett tag (eftersom det hängde sig så ofta) men jag tror att problemet är kvar. Jag har ingen aning varför det blir så men ni är iallafall inte ensamma om problemet....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jag tror jag vet exakt vad det är !!

Är det så att datorn börjar pipa som om den varnar för att den är för varm och sedan stängs den av ?

Så är det för mig också :(

Min dator är en Scaleo X, men det är ju ett problem:

Man kan inte köra ett spel i helbild !

Det enda spelet jag kan köra i helbild är Counter-Strike. :P

Men kolla om det är så att datorn börjar pipa och startar om / stänga av !!

MVH Jonathan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...