Hoppa till innehåll

Rp Guide


Rekommendera inlägg

Många undrar vad Skillnaden mellan rp och normal servrar är och vissa har helt fel uppfattning av rp så jag tänkte att jag skulle gjöra en liten guide om ämnet enjoy!

 

RP är som ett helt annat sätt att spela WoW för spelar man på en RP server ska ens karaktär ha nästan som ett "liv" med tex historia,efternam och mål i livet till skillnad från en vanlig server där karaktären nästan bara ska slåss och döda folk.

Rp servrar har speciella regler gällande tex namn och hur man får prata man får tex inte:

*Heta saker som typ coolkid eller überkiller utan man måste heta riktiga namn som tex Kneas,Marthor,Rathlek eller Tarlor (om man heter någon namn som inte passar in i spelet kan blizzard ändra det och man får byta via e-mail)

*På general,/say,/yell och /party chat (och helst inte på någon annan chat heller utom whisper och möjligtvis guildchat beroende på vad ditt guild har för regler) så får man inte diskutera typ Starwars,xbox360,playstation 3 eller något annat som inte hör till världen Azeroth (Om du säger sådana här grejer kan du få en varning eller tom bli avstängd från spelet för ett tag)

 

--------------

 

Många tror att i Rp så är det enda man gör är att säga "Hello im a Undead from Undercity and my name is Ghorgthar" Men det är helt fel visst vissa RP så att man inte vet vad den andre heter förrens han har sagt det men måna RPar inte så.

När man Rp kan man tex prata om sin karaktärs barndom,var han kom ifrån eller så kan man diskutera något rykte man har hört i Stormwind. Själv är min favorit att sitta på ett Inn någonstans och diskutera hur vidrigt Orc kött smakar med min Undead. Man kan också bara sitta på ett Inn med sina vänner över en mugg med mjöd och diskutera dagens äventyr. Enn annan fördel med Rp servrar är att ens karaktär kan har en familj,släkt och vänner (Min undead tex har två bröder)

Och man kan har Flick-eller Pojkvänner. Man kan tom gifta sig! (vad trodde du wedding dress var till för?)

 

------------

 

Men det är inte så att man inte får säga OOC* saker man får säga det om man placerar två (( i början och två )) i slutet på det man ska säga tex ((Jag ska köpa en hund idag)) Och så länge man gör så så kommer ingen att klaga.

 

*OOC=out of character (man lägger oftast till comment)

 

-----------

 

Rp tips för vissa raser:

-Är man ett troll så ska man så ofta man kan lägga till ordet "mon" och '-tecknet (och utesluta en bokstav)

tex 'Ey mon , 'Ello , Wanna die mon?

-Undeads som pratar med undeads brukar ofta lägga till friend eller brother i slutet tex Greetings Brother. Hello Friend. Do you need any help brother?

-När amn tilltalar en Gnome,Dwarf eller Night elf kan man gjärna lägga till "master i slutet tex Hello master Dwarf, Greetings master elf

 

-----------

 

Några RP tips:

-Kom på ett coolt nam på din karaktär annagramm blir oftast coola tex Kneas=Sneak

-Kom på din karaktärs historia innan du börjar spela allt blir så mycket lättare då

-Om folk kallar dig idiot för att du skriver med (( )) Strunta i dom! Det är dom som är idioter som spelar på en RP server fast man inte vill spela RP!

-Om du är osäker på att något är skriv i OOC det är bättre att folk rättar till dig än att få en utskällning (Dom flesta på RP servrar brukar vara mycket hjälpsamma)

-Om du inte vill spela RP spela inte på RP servrar En av dom mest irriterande grejer folk kan göra är att inte spela Rp utan bara låstas och förstöra för andra!

-Det är inte så svårt som det ser ut

 

Har du aldrig provat rp och vet inte om det är kul Prova det är bättre att slösa lite dit för att se om något är roligt än att spendera hela livet undrandes om det var roligt

 

Hoppas att ni gillade min guide

Redigerat av Dark real
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Kaktus-Killen

ändå är RP irriterande enligt mig, men jag har ju kört PvP-server till lvl 60.. så min lvl 34 warlock är på en RP server bara för att en kompis joinade den, och jag är FÖRBANNAT trött på att höra saker som "hello fellow traveller!" om man möts på en väg.. eller i städer där folk diskuterar skit hela tiden. female karaktärer som säkert tävlar i hemlighet vem som kan skriva /giggle mest gånger.

eller som för mig "hello master gnome". visst, ibland kan RPn va kul men bara när man själv väljer att "vara med" och inte bli tvingad..

dessutom blir jag trött på alla som går sakta genom SW, antingen för att visa armorn eller bara "im not in a hurry" liksom BLAH!

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bra guide men kommer alldrig spela på rp spelar med en vänn hela tiden o vi snackar hela tiden om andra saker som inte blizzard vet ett smack om så kommer bara bli avstängd hela tiden =/ + gillar att heta tlx skosnöre o sånt ;) mycke roligare

Redigerat av Gizmo^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...