Dark_samus Skrivet 17 Juli 2006 Rapport Skrivet 17 Juli 2006 ehm......hur använder man alla jutsu grejer me hawk?? ja har gjort class change o valde ninja men ja kan ingenting.....kanske måste ja vara på högre level??? ja e på lv 24 (mitt team e Hawk, Duran, Angela) Hawk - lv24 class: Ninja Duran - lv23 class: Knight Angela - 24 class: Sorcerer med angela kan ja inte heller alla magier som hon ska kunna, bara saint beam o earthquake + dem som man lär sig av alla spirits....kanske lär man sig de oxo när man går upp i lv??? tack för svar :)
Larath Skrivet 17 Juli 2006 Rapport Skrivet 17 Juli 2006 självklart lär du dig när du lvlar, men det är också beroende på vilken stat du lvlar. hawk är det typ agility eller vad den heter angela är int.
Dark_samus Skrivet 17 Juli 2006 Författare Rapport Skrivet 17 Juli 2006 hehe ok.......har ju börjat spela det för typ en vecka sen så ja vet inte mkt om den.........har bara läst en guide :visslar: 0 ja brukar höja alla stats så att dom e ung lika :P kanske gjorde ja fel...för ja vet inte va spirit, luck, o int e bra för :P (kan skriva senare va ja har för stats me mitt team så får ni säga om de e bra lr dålig :) )
ouagadougo Skrivet 17 Juli 2006 Rapport Skrivet 17 Juli 2006 (redigerat) Denna guide om vad stats gör kommr från en walkhrough som finns på gamefaqs.com Strength - Lets you hit harder. You'll do more damage with standard attacks and with BAs. Agility - Your evade rate increases. Enemy attacks and some level 1 BAs will miss. By "level 1", I mean the BA that involves the enemy flashing white as they perform it. Level 1 BAs don't usually freeze the action while they are performed. Level 2 and 3 BAs usually do, plus they actually have the name of the BA pop up on the screen. Few enemies have a Level 1 BA. The Werewolves in the Moonlight Forest do, but they don't usually use them. Vitality - Your defence increases and max HP goes up (increase depends on character, level and current Vitality level.) Intelligence - Magic evade rate increases so opponent's magic spells may now miss. Magic defence and offense levels also increase. Spirit - The effect of any known non-offensive magic (such as Healing, Stat, Saber and Summon magic) increases. Luck - Critical hits are more common (you see a big yellow star when you hit your opponent.) There are also less traps in the "Wheel of Misfortune" (as I like to call it) which appears in certain booby-trapped item boxes. Skickar dig sidan med alla guider på detta spel som finns på gamefaqs. http://www.gamefaqs.com/console/snes/game/588648.html Och ett litet tips från mig: Du bör INTE se till att alla stats är på ungefär samma nivå. För magiker bör du höja int och spirit, för fighters bör du höja strenght, agility och vitality. Luck bör du höja lite då och då för alla karaktärer. Redigerat 17 Juli 2006 av ouagadougo
Larath Skrivet 18 Juli 2006 Rapport Skrivet 18 Juli 2006 enda höjningen man gör i vissa stat är när man klass changar, tro mig
Dark_samus Skrivet 19 Juli 2006 Författare Rapport Skrivet 19 Juli 2006 (redigerat) ok........på ung vilken lv lär man sig "elements jutsu" grejerna me hawk??? o de där saint saber, fire saber, water saber osv me Duran??? e på lv 30 me mitt team o ja kan bara heal light me duran, inget me hawk( med angela är det normalt, kan alla spirits magier + earthquake, saint beam, mega splash, thunder nåt, explosion lr va de heter) Redigerat 19 Juli 2006 av Dark_samus
Larath Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Skrivet 19 Juli 2006 ok........på ung vilken lv lär man sig "elements jutsu" grejerna me hawk??? o de där saint saber, fire saber, water saber osv me Duran??? e på lv 30 me mitt team o ja kan bara heal light me duran, inget me hawk( med angela är det normalt, kan alla spirits magier + earthquake, saint beam, mega splash, thunder nåt, explosion lr va de heter) jag tror jag hade typ vissa jutsus vid lvl 24 du måste öka agi bara tror jag.
ouagadougo Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Skrivet 19 Juli 2006 Så är det, varje gång man går upp en level och har den spirit man behöver och den stat (typ agi, int) man behöver för att lära sig en ny sak så lär man sig nåt nytt. Hawk börjar lära sig saker när han har agi på 13 eller 14 (som Ninja, alltså), kommer inte ihåg vilken spirit han behöver, men har du alla bör du lära dig en ny varje level som din agi ökar.
Dark_samus Skrivet 19 Juli 2006 Författare Rapport Skrivet 19 Juli 2006 tack........kan 4 jutsu grejer me han nu + shuriken :cool:
ouagadougo Skrivet 20 Juli 2006 Rapport Skrivet 20 Juli 2006 Tror det är alla man ska lära sig som Ninja, shuriken + water, fire, earth och thunder jutsu.
Larath Skrivet 20 Juli 2006 Rapport Skrivet 20 Juli 2006 med hawk ska man bli wanderer skönaste klassen som finns :D
Dark_samus Skrivet 22 Juli 2006 Författare Rapport Skrivet 22 Juli 2006 (redigerat) ok...här e mina status: Hawk (Ninja) Strenght: 13 Agility: 17 Intelligence: 12 Vitality: 12 Spirit: 12 Luck: 12 Duran (Knight) Strenght: 15 Agility: 14 Vitality: 15 Intelligence: 10 Spirit: 10 Luck: 10 Angela (Sorscerer) Strenght: 11 Agility: 12 Vitality: 13 Intelligence: 14 Spirit: 13 Luck: 12 nu får ni säga om de e bra lr dålig :P (ps. dem e på lv 36) Redigerat 22 Juli 2006 av Dark_samus
Rekommendera inlägg