Hoppa till innehåll

~~ Betygsättererateam ~~

jacx

Rekommendera inlägg

• Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

jacx, om vi mötts i en match någon gång, vem tror du vinner? Den som bara skadar med sådana attacker som dödar den andras, eller den som förgiftar den andras pokémon och sänker dens Defense? <_<

Redigerat av Tox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Håller på att skaffa alla Hoenn pokémon (måste man ha legendariska när om man ska få Jotho-starter?) och då vill ha tips på pokémon jag kan ha i mitt team, Raichu, Ninetales och Swampert ska var kvar. Planerar att träna upp en Slaking och Metagross (har 2 Beldum). Amulet Coin far runt bland mina pokémon beroende på vilken tränare jag möter.

Raichu lvl 51, Naive

Thunder, Thunderbolt, Double Team, Quick Attack (vet inte vilken attack jag ska ha och har otur med Slam)

Stats:

Att:121 Sp.Att:117

Def:82 Sp.Def:97

HP:136 Speed:146

Item: Magnet (vet någon hur såna saker förbättrar el-attacker?)

Ninetales lvl 50, Lax

Flamethrower, Will-O-Wisp, Confuse Ray, Quick Attack (vet inte vilken attack jag ska byta till)

Stats:

Att:92 Sp.Att:105

Def:99 Sp.Def:108

HP:153 Speed:129

Item: Charcoal

Swampert lvl 51, Mild

Mud Shot, Muddy Water, Surf, Takedown

Stats:

Att:135 Sp.Att:116

Def:99 Sp.Def:105

HP:178 Speed:83

Item: Leftovers

Sableye lvl 51, Timid

Confuse Ray, Faint Attack, Nightshade, Shadow Ball

Stats:

Att:93 Sp.Att:89

Def:102 Sp.Def:92

HP:136 Speed:85

Item: Blackglasses

Sandslash lvl 51, Bashful

Earthquake, Sand-Attack, Slash, Swift

Stats:

Att:127 Sp.Att:69

Def:139 Sp.Def:79

HP:155 Speed:90

Item: Soft Sand

Aggron lvl 50, Naive Hon ska bytas ut mot en annan, det skulle egentligen vara en Alakazam

Takedown, Metal Sound, Iron Tail, Hidden Power

Stats:

Att:129 Sp.Att:72

Def:191 Sp.Def:63

HP:144 Speed:74

Item:Silk Scarf

Taktik:Satsar på dubbelmatcher och startar med Raichu och Ninetales, om jag möter en mark-pokémon byter jag till Swampert. Om det är singelmatcher tar jag den pokémonen som är bra mot motståndaren, om den har svimmat använder jag Confuse Ray för att få fördel.

Vad får jag för kritik?

Redigerat av jay
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller på att skaffa alla Hoenn pokémon (måste man ha legendariska när om man ska få Jotho-starter?) och då vill ha tips på pokémon jag kan ha i mitt team, Raichu, Ninetales och Swampert ska var kvar. Planerar att träna upp en Slaking och Metagross (har 2 Beldum). Amulet Coin far runt bland mina pokémon beroende på vilken tränare jag möter.

Raichu lvl 51, Naive

Thunder, Thunderbolt, Double Team, Quick Attack (vet inte vilken attack jag ska ha och har otur med Slam)

Stats:

Att:121  Sp.Att:117

Def:82  Sp.Def:97

HP:136  Speed:146

Item: Magnet (vet någon hur såna saker förbättrar el-attacker?)

Ninetales lvl 50, Lax

Flamethrower, Will-O-Wisp, Confuse Ray, Quick Attack (vet inte vilken attack jag ska byta till)

Stats:

Att:92  Sp.Att:105

Def:99  Sp.Def:108

HP:153  Speed:129

Item: Charcoal

Swampert lvl 51, Mild

Mud Shot, Muddy Water, Surf, Takedown

Stats:

Att:135  Sp.Att:116

Def:99  Sp.Def:105

HP:178  Speed:83

Item: Leftovers

Sableye lvl 51, Timid

Confuse Ray, Faint Attack, Nightshade, Shadow Ball

Stats:

Att:93  Sp.Att:89

Def:102  Sp.Def:92

HP:136  Speed:85

Item: Blackglasses

Sandslash lvl 51, Bashful

Earthquake, Sand-Attack, Slash, Swift

Stats:

Att:127  Sp.Att:69

Def:139  Sp.Def:79

HP:155  Speed:90

Item: Soft Sand

Aggron lvl 50, Naive  Hon ska bytas ut mot en annan, det skulle egentligen vara en Alakazam

Takedown, Metal Sound, Iron Tail, Hidden Power

Stats:

Att:129  Sp.Att:72

Def:191  Sp.Def:63

HP:144  Speed:74

Item:Silk Scarf

Taktik:Satsar på dubbelmatcher och startar med Raichu och Ninetales, om jag möter en mark-pokémon byter jag till Swampert. Om det är singelmatcher tar jag den pokémonen som är bra mot motståndaren, om den har svimmat använder jag Confuse Ray för att få fördel.

Vad får jag för kritik?

Man måste ha alla legens utom jirachi,kyogre och andra än de nyaste.

Angåände ditt team så ska du inte använda charocal och magnet.

Ninetales:

Varför ska du h will o wisp om den har en eld attack?Du kan var asäker på att quick attack ska bort,ninetales har inte hög attack men den är snabb.

Swampert:

Är mud sport water?Då har du TRE vatten attacker.Jag skulle ha en ground attack.

Sabeye:

Den har låg stats,bort med den.

Sandslsh:

Vad har du normal attacker till?

Tja,det blir ditt ända val när earthquaqe ska bort!

Aggron:Bort med silk sccraf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Swampert: Det står Mud Shot, en Ground attack.

Ninetales: Will-O-Wisp är om det är en starkare pokémon som man kan skada även om man byter runt och ger Revive till avsvimmade pokémon.

Sandslash: Varför ska Earthquake bort, den har 100 i pricksäkerhet och skada?Dessutom träffar normala attacker flygande och Swift dom som använder Dive, Fly och Dig. Slash är ganska bra, 70 i skada och större chans till Critical Hit. Därför har Sandslash dom attackerna.

Sableye: Har ganska bra attacker, om den ska bort ska jag ha en annan som är bra mot ungeför samma typer.

Aggron: Ska bort och Metagross ska dit.

Jag försöker ha ett team som är bra mot alla sorters Pokémon så ge mig tips om vilka pokémon jag ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Swampert: Det står Mud Shot, en Ground attack.

Ninetales: Will-O-Wisp är om det är en starkare pokémon som man kan skada även om man byter runt och ger Revive till avsvimmade pokémon.

Sandslash: Varför ska Earthquake bort, den har 100 i pricksäkerhet och skada?Dessutom träffar normala attacker flygande och Swift dom som använder Dive, Fly och Dig. Slash är ganska bra, 70 i skada och större chans till Critical Hit. Därför har Sandslash dom attackerna.

Sableye: Har ganska bra attacker, om den ska bort ska jag ha en annan som är bra mot ungeför samma typer.

Aggron: Ska bort och Metagross ska dit.

Jag försöker ha ett team som är bra mot alla sorters Pokémon så ge mig tips om vilka pokémon jag ska ha.

Ninetales:

Det finns ju ändå 20% att flamethrower gör BRN.Men ta den om du inte kommer på någon bättre.Quick attack ska bytas.

Swampert:

ta earthquaqe istället för mud shot.

Sandslash:Den har låg spcl.attavk-Så om du har tillgång till en som tar mer skada.

Sableye:

Försök träna den på ev.def.Då kan du ta den som tank.Annars så byter du den mot mightygena.

Aggron:Metagross ska dit.Lär den många attacker som inte är samma typ som han.

Redigerat av agiyr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har 103 ulika pokemon på lvl 100. resten er på lvl 80+.

jag har ful data på ruby/saphire och fire red/ leaf green.

emerald har inte full bank men nestan. jag har 382 ulika pokemon.

de har de besta attacken dom kan ha. :kung:

Jag SVÄR på att de inte har de bästa!!

Vad har du på ryquaza?Blizzard,fire blast,thunder och hyper beam??Det är säkert de attcker du menar.Tar attacker som skadar mest hp :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...