Gäst Muuu Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 är det olagligt att chippa ps2? om det inte är olagligt, kan man göra det själv och är det svårt i så fall? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sicworld Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Nej det är inte olagligt, om det är svårt vet jag inte men jag skulle välja att låta proffsen som kan det göra det B) ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 (redigerat) Det är inte olagligt att chippa, det är olagligt om du sen bränner eller laddar ner spel som du spelar på ditt PS2 med annat chipp i, det är det som är olagligt. Det är inte svårt om du kan löda, har du beskrivningarna till hur det ska lödas osv så ska det nog gå, men jag skulle nog lämnat iväg det till några som vet vad dom sysslar med. Redigerat 23 Juli 2006 av Simpsons Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Jo, man kan ju lämna in den, så kan gubbarna på respektive företaget fixa det, men då kan man förvänta sig att lägga till en femhundring eller tusenlapp om dom ska fixa det åt dig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LMFAO Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Hmm jag trode det var olagklit men jag hadde fel. Mit PS2 är chippat men det fixa en kompis till mig ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 När man chippar kan man ju endast chippa för att spela spel med olika regioner, vilket inte är olagligt. Men att ladda ner spelen från internet och sedan bränna till sin PS2 är olagligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_Mgs3 Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Att chippa en ps2 är inte olagligt men ifall den går sönder så får man inte en ny tillbaka :rambo: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 24 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 finns det någon guide på hur man sätter i chipp då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
need speed Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 det är inte olaglit Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 finns det någon guide på hur man sätter i chipp då? Det finns väldigt många, sök på Google. Men jag råder er att ej löda ihop själv. Det är jättepilligt och du kan förstöra ditt PS2. Och får inte tillbaka ett nytt, då du själv tog risken. :S Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 26 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 om du köper ett chips så¨får du ju instruktionerna Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 26 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 Nej, jag tror faktiskt ej man får instruktioner. Jag köpte ett chipp förut, och jag fick ej några instruktioner, bara ett chipp i en plastpåse. Sen måste man också kontrollera chippet man köper. Alla chipp passar inte ihop med alla PS2 versioner, och vise versa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg