Hoppa till innehåll

Piratpartiet


Baranoi

Rekommendera inlägg

Allt handlar inte bara om piratkopiering. PiratPartiet vill också avskaffa patenten. Då kanske många tänker:

Men hur ska någon liten uppfinnare kunna uppfinna något utan att något stort företag snor idén. För det första kostar det i snitt en halv miljon kronor att bara ansöka om patent.

För att ha någon som helst nytta av det måste man vara beredd att försvara det i patentprocesser som kostar många miljoner styck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Word.

Jag själv har också ett stort intresse i den Japanska/Asiatiska kulturen. Anime/Manga, Japanska och Koreanska filmer/musik. Jag vet också hur det känns när man blir så förbannad på den Svenska importeringen av utländsk kultur. Speciellt Manga/Anime. SF-Bokhandeln som du sa, har den största sortimenten av Manga/Anime jag sett än så länge, om man jämför med j*vla GARPS, en bokhandel som ligger nära mig, som sägs ha mycket Manga. Dom har f*n 2 Dragonball böcker på Svenska. -.- Om Sverige ej skärper sig och skärper till Importeringen, OCH sänker priserna på alla slags möjliga varor (spel/filmer/musik/böcker osv) då kan jag tänka mig att sluta tanka hem lika mycket, kanske tillochmed sluta tanka helt. Men om dom ej skärper sig, ja då f*n kommer jag fortsätta stödja Piratpartiet, och fortsätta tanka som f*n.

 

Man kan inte få allt serverat på ett fat.. varför tar du inte o importerar dom böckerna du vill ha själv?

Redigerat av Mujo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Vad har de för inställning till...

...dagens I&I-politik och hur vill de att det ska se ut?

...kriminalpolitik?

...hur vården ska skötas?

...huruvida skatterna ska sänkas/höjas/ligga på dagens nivå?

...hur arbeten ska skapas?

...hur utbildning ska skötas?

...och alla andra viktiga frågor?

 

j*vla enfrågeparti!

Hur i h*lvete ska de kunna hoppas komma in i riksdagen när de inte ens kan ge några svar på hur ett samhälle ska styras, "jamen det är ju lagligt att ladda hem musik, då skiter vi i att hela samhället rasar samman, vi får ju gratis musik höhö".

De enda som kommer rösta på Piratpartiet är osnutna skitungar som inte vet ett piss om hur samhället styrs.

Enfrågepartier lever inte länge tack & lov.

 

Jaha. Så du tycker det är okej att man lever i skräck om man tankar någon fil. Alltså.

 

Dessutom. Betalar man för Internet så ska man ha rätt till och göra det man kan. Man ska inte få stoppas. Nästan hälften av Internet består av fildelning.

 

Vad menar dem med osnutna skitungar? Varför ska just dem som röstar på partiet vara skitungar? Varför kan inte dem som röstar på APB vara skitungar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

tja själv tycker jag det är ett väldigt bra parti delvis för att dom vill avförskaffa pirat lagen och att dom vill att vi ska ha ett skyddat privat liv, där har dom en stark punkt, partierna idag bryter mot lagen nästan varje dag genom att titta våra IP adresser och tittar vad nån har vart inne på för sidor, det är ens privat liv och det ska inte göran lägga sig i <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några vill tillochmed höja straffet för piratkopiering till upp till 4 år. Det kan alltså ge lika mycket straff som om du sparkar ner någon på öppen gata (misshandel). I och med att maxstraffet höjs till 4 år ,klassas fildelning som grov brottlishet, i klass med narkotikahandel. DET är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

jo men dom har visst inte fattat att dom tjänar på oss pirater

 

det är vi som köper mest filmer det är vi som hyr mest filmer och det är vi som tittar mest på bio SÅ HUR IN I h*lvete KAN DOM DÅ SÄGA ATT VI INTE GER DOM PENGAR FÖR DET DOM GÖR :angry: :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

jaha här har vi en blivande diktator skulle inte förvåna mig om han är väldigt dominerande, ska vi också döda 8 miljoner i vårt land eller?

 

nej jag kommer ladda ner fortfarande men jag köper DVD ser på BIO mer än vad alla mina andra kompisar som inte laddar ner gör och dom är mkt rikare än mig. så det har inget med ekonomin att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har de för inställning till...

...dagens I&I-politik och hur vill de att det ska se ut?

...kriminalpolitik?

...hur vården ska skötas?

...huruvida skatterna ska sänkas/höjas/ligga på dagens nivå?

...hur arbeten ska skapas?

...hur utbildning ska skötas?

...och alla andra viktiga frågor?

 

j*vla enfrågeparti!

Hur i h*lvete ska de kunna hoppas komma in i riksdagen när de inte ens kan ge några svar på hur ett samhälle ska styras, "jamen det är ju lagligt att ladda hem musik, då skiter vi i att hela samhället rasar samman, vi får ju gratis musik höhö".

De enda som kommer rösta på Piratpartiet är osnutna skitungar som inte vet ett piss om hur samhället styrs.

Enfrågepartier lever inte länge tack & lov.

 

Jag tycker att du ska citera (med fetstil) den del i mitt inlägg där jag skriver att jag är en antipirat.

 

Jag är kritisk till PP som parti eftersom det är ett enfrågeparti som fullständigt skiter i hur samhället styrs, bara fildelning legaliseras.

Tänk om PP skulle få över 50% i valet i höst, vilket innebär att de får styra landet själva. Hur ska samhället se ut då? Jag har inte hittat några punkter där de skriver hur samhället ska styras och hur de vill förbättra ditt & datt. Det enda jag hittat är att den personliga integriteten ska återupprättas, att fildelning ska legaliseras & liknande frågor - ingenting om hur samhället ska styras.

 

Anledningen till att bara osnutna skitungar röstar på PP är att det är ett enfrågeparti som inte bryr sig om samhället och därför är det bara små skitungar som inte ens kan namnet på riksdagspartiernas partiledare (språkrör i MP) som ens skulle få för sig att rösta på PP. Osnutna skitungar som tror att samhället styrs av sig själv.

För övrigt är inte APB ett parti, utan en organisation.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...