Hoppa till innehåll

Hjälp Med Rm2k3


Illern
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

 

Har lite problem, det är så att om jag gör en kista t.ex som innehåller något, så när man har tagit sakerna som är i kistan, så har ja gjort så att den ska försvinna. men sen om man går över till en annan map, ett hus eller en annan kontinent t.ex så kommer kistan tillbaka, och man kan öppna den och få sakerna igen.

 

 

Riktigt störigt när man t.ex lagt in en kista i en "dungeon"...någon som vet hur man gör så att när man väl öppnat den en gång på den gubben, så försvinner den för alltid?

 

 

Vill även veta om man kan t.ex göra så att man använder en "switch" asså en spak, så kan t.ex en dörr öppnas sig, även om man t.ex snackar med någon så kan han göra något som påverkar spelet.

 

 

Och sista saken, kan man göra så att t.ex om jag har ett uppdrag som man ska rädda en kille, så när man kommit fram till honom, så kan man föra honom i säkerhet? eller att han teleporteras till ett specielt ställe som man själv sätter ut?

 

 

 

Tacksam för svar som kan hjälpa.

 

 

 

Peace..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tjena!

 

 

Har lite problem, det är så att om jag gör en kista t.ex som innehåller något, så när man har tagit sakerna som är i kistan, så har ja gjort så att den ska försvinna. men sen om man går över till en annan map, ett hus eller en annan kontinent t.ex så kommer kistan tillbaka, och man kan öppna den och få sakerna igen.

 

 

Riktigt störigt när man t.ex lagt in en kista i en "dungeon"...någon som vet hur man gör så att när man väl öppnat den en gång på den gubben, så försvinner den för alltid?

 

 

Vill även veta om man kan t.ex göra så att man använder en "switch" asså en spak, så kan t.ex en dörr öppnas sig, även om man t.ex snackar med någon så kan han göra något som påverkar spelet.

 

 

Och sista saken, kan man göra så att t.ex om jag har ett uppdrag som man ska rädda en kille, så när man kommit fram till honom, så kan man föra honom i säkerhet? eller att han teleporteras till ett specielt ställe som man själv sätter ut?

 

 

 

Tacksam för svar som kan hjälpa.

 

 

 

Peace..

 

jag kan faktskt dom där sakerna men jag använder RMXP

Rpg Maker Xp jag är väldig duktig på events men jag orkar inte berätta och sen är RMXP och RM2K3 lika på events det är typ samma sak så kolla på tutorials på rmxp rm2k eller rm2k3 det är samma sak faktiskt så lärde jag mig det...

en jobbig grej jag gjorde förut var att växla pengar typ från gold til crystals och sen kan man inte lägga in mer pengar än man har och sånt men här är en länk till några tutorials annar sök efter dom

 

penga växlingen kom jag på själv utan tutorials när du använder dom använd variables...

 

labels kan vara bra också

 

Kolla Här

 

tyvärr så har dom ingen tutorial på hur man gör en ege RTP man jag har redan sagt hur man gör det kanske var på reklam

Redigerat av zelda-boy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...