Gäst DonKeN Skrivet 28 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2006 (redigerat) Hej. Jag har haft stora problem med min dator ett långt tag. Jag kommer till det första. Problem1: Ibland så hänger den sig Problem2: När jag trycker på starta knappen i min dator så stängs den av och startasomigen typ 20 gånger Problem3: Jag har formaterat och det är likadant som det var innan Jag har offrat jätte mycket filer sen så hänger datorn sig fortfarande när jag formaterat. Snälla hjälp mig. Problem4: Hur ser jag vad för ljudkort jag har eftersom jag vill hämta drivrutinerna till kortet för att jag inte hör någonting efter jag formaterat datorn. Redigerat 28 Juli 2006 av DonKeN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 28 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2006 Låter som ett hårdvarufel och har isf inget att göra med hddn (förmodligen). Testa att ta ut ditt ljudkort om du har ett externt, kan bli fel där. Klocka självklart ner alltid till original och nollställ bios. Hur du nollställer står i moderkortsmanualen, annars är det bara att googla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 28 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2006 Jag har ingen externljudkort. Men jag undrar hur jag ska hitta drivrutiner för mitt ljudkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 28 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2006 http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/AIDA.shtml Där kan du kolla vad ditt ljudkort heter. Sedan bara google på namnet + driver eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 28 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2006 (redigerat) Jag kommer få en cd snart med drivrutinerna men någon som vet varför datorn fasnar ibland? Kan någon hjälpa mig med det? T.ex, nu när jag vill installera wow och ligger ungefär på disc4 så hänger den sig så måste jag göra om allting. Det är jätte jobbigt. Tycker ni jag ska lämna den till service? Det har vart så här ett långt tag. Redigerat 28 Juli 2006 av DonKeN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ralle10 Skrivet 30 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2006 Det där med ljudkortet är lätt fixat, jag har haft samma problem. gå bara in på www.download.com och sök på ac 97, sen laddar du ner den som kommer högst upp i listan på träffar. Den heter Realtek ac 97 Wdm Driver. Sen är det bara att köra installations programmet, starta om datorn, och du har ljud! ;) Det där med att den hänger sig kan ha att göra med att du gjorde lite fel med ramminnet när du (eller någon annan) satte in det i datorn, för om man rör det utan att ha urladdat sig (Rört chassit med handen) så kan det få en stöt, och då kan man få problem senare med datorn, t.ex att den hänger sig. Du kan prova med att sätta in nytt ramminne, du kan få 256 mb för bara 300 kr på t.ex netonnet.se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 31 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2006 Jag har 2x512 mbram och vill ogärna få reda på att jag måste köpa nytt ramminne. Men min dator är hos tekniker och dem ska ta reda på felet och antagligen byta felet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 1 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2006 Skaffa ett antivirus-program. Om inte det fungerar, köp ni dator. :student: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 1 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2006 Jag hade Nortonantivirus men det drog så himmla mycket CPU så jag tog bort det. Aja, det är bara och vänta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 1 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2006 Ralle 10 det är inte samma drivrutiner till alla ljudkort precis som det inte är samma till alla grafik kort sök drivers på namnet du har på ljudkortet tillexempel på dom som gjorde kortets sida, där brukar det finnas drivers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
r5ewgythijasr Skrivet 1 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2006 (redigerat) Han skrev ju att han inte hade något externt ljudkort? Då har han väl ett inbyggt ljudkort i moderkortet, som oftast brukar vara ett AC97 som Ralle länkade till. Redigerat 1 Augusti 2006 av noname Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PocoLoco Skrivet 9 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2006 Om du har ett fönster i samma rum som datan står i så kan du öppna det och kasta ut datan :evil: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.