Hoppa till innehåll

Fel På Min Dator


Gäst DonKeN
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst DonKeN

Hej. Jag har haft stora problem med min dator ett långt tag.

 

Jag kommer till det första.

 

Problem1: Ibland så hänger den sig

 

Problem2: När jag trycker på starta knappen i min dator så stängs den av och startasomigen typ 20 gånger

 

Problem3: Jag har formaterat och det är likadant som det var innan

 

 

 

Jag har offrat jätte mycket filer sen så hänger datorn sig fortfarande när jag formaterat. Snälla hjälp mig.

 

Problem4: Hur ser jag vad för ljudkort jag har eftersom jag vill hämta drivrutinerna till kortet för att jag inte hör någonting efter jag formaterat datorn.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som ett hårdvarufel och har isf inget att göra med hddn (förmodligen).

Testa att ta ut ditt ljudkort om du har ett externt, kan bli fel där. Klocka självklart ner alltid till original och nollställ bios. Hur du nollställer står i moderkortsmanualen, annars är det bara att googla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Jag kommer få en cd snart med drivrutinerna men någon som vet varför datorn fasnar ibland?

 

Kan någon hjälpa mig med det?

 

T.ex, nu när jag vill installera wow och ligger ungefär på disc4 så hänger den sig så måste jag göra om allting. Det är jätte jobbigt. Tycker ni jag ska lämna den till service? Det har vart så här ett långt tag.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där med ljudkortet är lätt fixat, jag har haft samma problem. gå bara in på www.download.com och sök på ac 97, sen laddar du ner den som kommer högst upp i listan på träffar. Den heter Realtek ac 97 Wdm Driver. Sen är det bara att köra installations programmet, starta om datorn, och du har ljud! ;)

 

Det där med att den hänger sig kan ha att göra med att du gjorde lite fel med ramminnet när du (eller någon annan) satte in det i datorn, för om man rör det utan att ha urladdat sig (Rört chassit med handen) så kan det få en stöt, och då kan man få problem senare med datorn, t.ex att den hänger sig. Du kan prova med att sätta in nytt ramminne, du kan få 256 mb för bara 300 kr på t.ex netonnet.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Jag har 2x512 mbram och vill ogärna få reda på att jag måste köpa nytt ramminne. Men min dator är hos tekniker och dem ska ta reda på felet och antagligen byta felet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

Ralle 10 det är inte samma drivrutiner till alla ljudkort precis som det inte är samma till alla grafik kort sök drivers på namnet du har på ljudkortet tillexempel på dom som gjorde kortets sida, där brukar det finnas drivers.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...