Agito Skrivet 14 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2004 mot typ några poäng ca:50 så kan vi nog orgna det Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Skrivet 14 Februari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2004 Vad menar du 50p för guide till fire tempel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0014 Skrivet 14 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2004 man får väl ändå inte kräva poäng och sånt för en tjänst... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannie Skrivet 14 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2004 Än så länge står de väl inget i reglerna om det... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0014 Skrivet 14 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2004 okej...men är inte det lite elakt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Agito Skrivet 14 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2004 men jag behöver poäng men iöförsig så har du räät vill du ha dom så pm:a mig Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spelnisse Skrivet 15 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2004 DEn som lägger in en guide på svenska till water temple får 25 poäng inte mer!!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AidsCunt Skrivet 15 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2004 Water Temple Hoppa ner i vattnet och simma jäms med den högra väggen. Ta på Dig Dina Iron Boots för att sjunka ner till botten. Leta upp och gå in genom tunneln som har två facklor vid sidan om ingången. Här inne kommer Du att möta Ruto. Gå till mitten av rummet när hon har lämnat Dig och ta av Dig Dina Iron Boots för att flyta upp efter henne. Spela Zelda's Lullaby framför Trefaldighetssymbolen för att sänka vattennivån. Gå in genom dörren som finns här, och Du kommer att få kartan. Hoppa ner så kommer Du att hamna i ett rum med 2 släckta facklor och en som är tänd. Tänd de två släckta genom att skjuta pil på dem genom den som är tänd eller genom att använda Din's Fire. Tänk på att Du måste tända båda ganska snabbt efter varandra, annars slocknar den Du tände innan. Gå in genom dörren. Döda musslorna genom att Z-target dem och vänta sedan tills de har öppnat munnen och skjut dem med Din HookShot. Gå sedan tillbaka till huuvdrummet. Följ den vänstra väggen. Strunta i den första tunneln Du ser och fortsätt till tunneln som har ett block framför. Knuffa blocket framåt tills det ramlar ner och hoppa efter det. Följ passagen och gå upp på nästa sida. Slå till på den diamantliknande switchen och hoppa över till den lilla luftströmmen som kommer att skjuta upp Dig, så Du kan hoppa över till andra sidan. Om Du skulle ramla ner, så finns det en HookShot tavla som Du kan skjuta på för att ta Dig upp igen. Nu kommer Du att befinna Dig i ett rum med en stor vattenvirvel. Ta på Dig Dina Iron Boots för att kunna sjunka ner till botten av den. Ställ Dig lite till höger om det stora stenhuvudet. Kolla med Din HookShot, så Du från samma ställe når både switchen i stenhuvudets mun och måltavlan som finns uppe i den lilla avsatsen. Skjut sedan först med Din HookSHot på switchen och vänd sedan snabbt om och skjut på måltavlan för att komma upp till avsatsen och snabbt vidare innan grinden faller ner. Gå in genom passagen. Ta av Dig Dina Iron Boots för att flyta upp för att flyta upp och kunna ta nyckeln. Aktivera sedan switchen här inne för att kunna öppna upp och använd Dina Iron Boots för att ta Dig ner igen. Ta av Dig Dina Iron Boots för att flyta upp ur vattenvirveln igen och ta Dig sedan tillbaka till huvudrummet igen. Du kommer att behöva använda Din HookShot för att kunna ta Dig upp ur tunneln. Nu borde Du ha 2 nycklar. Ta Dig till mitten av rummet till det lilla tornet. Det finns en låst dör här som Du ska ta Dig in i. Använd Din HooksHot för att kunna ta Dig upp till avsatsen över Dig och spela Zelda's Lullaby framför Trefaldighetssymbolen för att höja vattennivån. Ta på Dig Dina Iron Boots för att sjunka ner till bottnen. Där tidigare blocket var finns nu ett hål som Du ska ta Dig ner i. Fortsätt fram i korridoren här nere, så kommer Du fram till en switch. Se till att Du står en bit ifrån switchen och aktivera den sedan med Din HookShot. Det kommer att ramla ner ett gäng fiender från taket som Du ska döda. När Du har dödat dem kommer en grind i taket att öppna sig. Flyt upp genom det hålet för att få tag på ännu en nyckel. Gå tillbaka till tornrummet och ut genom den översta dörren. Gå runt tills Du ser en tunnel med två krukor framför och gå in i den. Följ passagen och använd Din HookShot för att ta Dig över spikarna. Använd också HookSHoten för att ta Dig upp med hjälp av taket. Ställ Dig precis framför kistan och sktivera sedan switchen för att kunna öppna den och få kompassen. Gå tillbaka till huuvdrummet igen. Hoppa ner i vattnet och ta på Dig Dina Iron Boots. Sjunk ner till bottnen och ta Dig in till rummet där Du i början träffade Ruto, det med två facklor utanför. Flyt sedan upp igen. Spräng ett hål i väggen där det finns en spricka för att komma åt ännu en nyckel. Gå tillbaka till huvudrummet. Ta av Dig Dina Iron Boots och simma till vänster jäms med väggen. Gå in genom den första låsta dörr Du ser. Ställ Dig i luftvirveln och aktivera switchen så att Du skjuts upp till nästa rum. Gå vidare in genom dörren och spela Zelda's Lullaby vid Trefaldighetssymbolen för att få vattnet att stiga. Hoppa i vattnet och simma vänster till en låst dörr. Gå in genom den. Hoppa ner två plattformar, så befinner Du Dig på en som rör på sig. När den är nere på sitt lägsta läge, ska Du hoppa över till plattformen till höger om Dig som är fast. Använd Din HookShot på plattformarna som rör sig för att stegvis kunna ta Dig hela vägen upp. (Om Du skulle ramla ner kan Du ta på Dig Dina Iron Boots och sjunka ner till bottnen. Aktivera switchen med HookShoten, och börja om från början i rummet.) I rummet Du kommer in i ska Du aktivera switchen i mitten av rummet och sedan använda Din HookShot för att komma över till statyn närmast Dig. Aktivera sedan switchen igen och gå ner till hörnan och skjut Dig med switchen till måltavlan i hörnan. Klättra över statyn och gå bort till kanten av plattformen och aktivera switchen igen. Skjut Dig till nästa staty. Aktivera switchen igen och ställ Dig på statyns huvud. Aktivera switchen igen för att bli upphöjd till nästa nivå. Döda spindeln och skjut pilar på Sköld-ätaren för att den också ska dö. Använd HookShot tavlan i taket för att komma över spikarna. Gå ut genom dörren. Nu befinner Dig i en stor sjö med en liten ö med ett dött träd i mitten och pelare med en dörr på motsatta sidan. Gå över till pelarna, Di kan inte gå in genom dörren här ännu. Vänd Dig om, och Du kommer att möta Dig själv i formen av Dark Link. Ställ Dig på den lilla ön i mitten av sjön och se till att Dark Link också gör det. Slå honom med Din hammare. Om han blockerar kan Du försöka slå honom med Ditt svärd istället. När han sedan är sårbar ska Du passa på att slå honom med hammaren. Fortsätt så tills Du har dödat honom. Då kommer sjön att försvinna och Du kommer befinna Dig i ett stort rum. Gå vidare genom dörren och öppna kistan för att få LongShoten. Bredvid kistan finns det ett block med Temple of Time symbolen. Spela Song of Time för att få bort den och hoppa sedan ner i hålet som blir. Nu befinner Du Dig vid en flodmynning. Simma nerför floden och ta på Dig Dina Iron Boots när Du närmar Dig en vattenvirvel och vada förbi den istället. Ta Dig vidare till en liten plattform till vänster av floden, precis innan en väldigt stark virvel. Använd en pil och skjut på guldögat på väggen framför Dig för att öppna grinden som har stängt in en kista. Använd HookShoten på kistan för att snabbt ta Dig dit. I kistan hittar Du en nyckel. Gå nerför hallen tills Du kommer till den virveln där Du tidigare fick en nyckel. Ta Dig tillbaka till huvudrummet. Ta på Dig Dina Iron Boots och sjunk ner till bottnen. Gå in i öppningen med krukorna utanför och flyt sedan upp när Du är i mitten av rummet. Spela Zelda's Lullaby för att ändra vattennivån. Hoppa ner och ta Dig tillbaka till huvudrummet. Gå in i tornet och spela Zelda's Lullaby igen för att ändra vattennivån. Gå ut ur tornet och runt på baksidan. Framför Dig ska Du se en grind med ett guldöga över. Skjut en pil på ögat och använd sedan Din HookShot för att snabbt ta Dig över dit. Följ passagen fram till ett flyttbart block. Knuffa det framåt och sväng sedan vänster för att ta nyckeln. Gå tillbaka den andra vägen. Använd HookShoten för att ta Dig upp ur hålet i taket. Gå igenom passagen och hoppa ner i huvudrummet igen. Sjunk ner till bottnen och gå in i rummet med krukorna utanför. Flyt upp på andra sidan och använd Din HookShot för att komma över spikarna och sedan vidare in genom den låsta dörren. I det här rummet ska Du döda så många av de "spindelliknande" fienderna som Du kan och sedan ta på Dig Iron Bootsen och vada i mitten av vattnet och undvika vattenvirvlarna. Flyt upp på andra sidan och in genom dörren. Hoppa ner på den närmaste avsatsen och spräng sprickan i väggen, men gå inte in där ännu. Simma istället över till den vänstra avsatsen och bomba där. Gå in genom denna och knuffa det flyttbara blocket så långt framåt som möjligt. Vänd tillbaka till det första hålet Du sprängde och gå in där och knuffa blocket här inne så långt Du kan. Vänd om igen och knuffa det, så det hamnar på switchen som ligger under vattnet. Nu kommer vattennivån att höjas. Flyt upp och gå ut genom dörren som har fotsteg framför. Aktivera switchen genom att ställa Dig på den och skynda Dig sedan att ta Dig över till andra sidan med hjälp av luftströmmarna. Gå in genom dörren och undvik bumlingarna och gå till höger, uppströms. Använd Dina Iron Boots för att sjunka ner i det djupa vattnet. Följ passagen och flyt upp på andra sidan och in genom dörren. Ta boss-nyckeln ur kistan. Ta Dig sedan tillbaka samma väg tills Du är i huvudrummet igen. Flyt upp till ytan och gå in genom dörren med det flytande blocket framför och höj vattennivån till det högsta. Titta efter en staty som Du kan haka fast Dig i med Din HookShot. Bredvid den statyn finns det en dörr som Du ska gå in genom. Gå uppför rampen och undvik de faror som finns här. Fortsätt upp till dörren som leder Dig in till bossen... Morhpa Håll Dig ur vägen för den här bossen och stå en bit ifrån när Du bekämpar den. Du kan använda Z-target för att låsa den lilla röda spinnande saken. När den sedan slutat spinna kan Du använda HookShoten för att dra den till Dig. Slå den då ordentligt med svärdet. Efter ett tag kommer det att vara två tentakler att bekämpa på samma gång och då blir det lite värre. Men håll huvudet kallt och fortsätt att dra till Dig den röda lilla saken och slå den med svärdet tills Du har bekämpat denna boss. När den är död ska Du ta hjärtat och sedan stiga in i det blå skenet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Skrivet 15 Februari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2004 Är det någon som kan fixa till fire temple Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AidsCunt Skrivet 15 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2004 Fire Temple Se till att Du är vuxen Link och gå upp till Kakariko Village. Gå upp till Death Mountain Train och vidare till Goron City. Alla Gorons är borta, utom en som rullar runt på den tredje våningen. Använd en bomb för att få stopp på honom och prata med honom. Han kommer att ge Dig Goron’s Tunic, vilken klarar av eld. Gå ner till den nedersta våningen och in i kungens rum. Inne där hittar Du en staty som Du kan flytta. Gör det och gå sedan vidare in i Death Mountain Crater. Se till att Du har Din nya tunic på Dig! Använd Dig av Din HookShot för att ta Dig över bron. På vägen över kommer Du att träffa Shiek som kommer att lära Dig Bolero Of Fire. Fortsätt och gå vidare in i Fire Temple.Gå uppför trappan och vidare in i rummet till vänster. Ta Dig till vänster i rummet som Du precis kom in i och vidare in genom den dörren. Här finns det en Goron som sitter inlåst i en bur. Frige honom genom att ställa Dig på Switchen och ta sedan nyckeln som ligger i kistan. Ta Dig sedan tillbaka genom samma dörr som Du kom ifrån. Fortsätt sedan rakt fram till dörren mittemot och in genom dörren. Använd Dig av bron och plattformerna för att ta Dig över till den vänstra sidan av kammaren. Här finns det en liten passage med en dörr i slutet som Du ska gå in genom. Gå sedan vidare till ännu en fasttagen Goron. Frige honom och ta nyckeln. Gå tillbaka till den stora kammaren som Du kom ifrån. Fortsätt över till andra sidan och spräng upp väggen. Bakom den döljer sig en fasttagen Goron. Frige honom och ta nyckeln. Ta Dig sedan vidare igenom den låsta dörren. Glid nerför brädan och klättra upp för stängslet. Döda fladdermössen. Hoppa ner till det flyttbara blocket och knuffa det framåt tills det kommer över eldpelaren. Hoppa ner och åk med den upp till nästa våning. Gå vidare genom den låsta dörren. Ta Dig upp för "trappan" och döda den lilla "vulkanliknande" fienden. Ta Dig sedan till det flyttbara blocket och knuffa det efter markeringen i golvet. Ta Dig upp och aktivera den diamantliknande Switchen och klättra sedan snabbt upp för stängslet innan elden hinner ifatt Dig. Gå in genom dörren som finns här uppe. Nu kom Du till ett labyrintliknande rum med stora runda block som rullar runt. Sväng höger och fortsätt framåt åt det hållet tills Du hittar ännu en inlåst Goron. Frige honom och ta hans nyckel. När Du går ut från buren ska Du hålla till vänster och gå förbi en låst dörr (Du ska alltså INTE gå in genom den ännu). Fortsätt tills Du ser ytterligare en inlåst Goron som Du ska frige. Ta Dig sedan till den låsta dörr som Du gick förbi och in genom den. Gå försiktigt fram här. Om Du tittar över den blockerade dörren kommer Du att se ett grått öga. Skjut en pil på det för att öppna dörren och gå in genom den. Här inne hittar Du kartan. Ta Dig tillbaka och sedan in genom den låsta dörren. Ta Dig vidare och hoppa upp på stängslet. Bara fortsätt framåt tills Du kommer till en olåst dörr på andra sidan och gå in genom den. Nu är Du en våning upp i samma rum som Du var i innan. Hoppa över till plattformen framför Dig och döda vulkanfienden. Du ser en spricka i golvet här som Du ska spränga upp med en bomb. Klättra sedan ner genom hålet och rädda den Goron som finns här och ta hans nyckel. Klättra upp igen. (Skulle Du nu av misstag ramla ner, så har Du en ny snabb väg upp igen). Ta Dig vidare till plattformen med en Switch på och aktivera den. Den kommer att låsa upp för en Goron på andra sidan rummet. Ta Dig till honom och ta nyckeln. Ta Dig nu tillbaka samma dörr som Du kom ifrån. Titta högt upp till vänster så ser Du en avsats. Spela Scarecrow's Song och använd sedan Din HookShot för att ta Dig upp till den. Vänd om och använd HookShoten för att ta Dig över till den "flytande" plattformen. Den kommer att ta Dig upp till ett hemligt rum. Aktivera switchen och skynda Dig till kistan som det ligger 200 rupees i. Gå tillbaka och ta Dig in genom den låsta dörren. Fortsätt framåt i korridoren tills Du kommer till ett stort rum. Hoppa ner och ta Dig till höger och till en dörr längre bort. (Akta Dig för fake-dörrar!) Gå in genom dörren och få kompassen. Fortsätt tillbaka till där Du kom ifrån och fortsätt sedan till vänster. Ta Dig till den låsta dörren som är i mitten av kammaren och in genom den. Här ser Du en fasttagen Goron på Din högra sida. Du kan inte rädda honom nu, så fortsätt bara framåt genom nästa dörr. Gå fram till den gula switchen och aktivera den. Nu försvinner eldväggen längre bort för en kort stund. Ta Dig så snabbt som möjligt över dit. Dörren som Du ser när Du kommit förbi eldväggen är fake. Bomba på den, så kommer det fram en riktig dörr istället. Gå in genom den och träffa en dansande eldslängande mini-boss. Han är lättast att döda om Du bombar på honom. Då kommer han att fövandlas till en lite svart boll som springer omkring. Slå på den med Ditt svärd. Spring alltid motsatt håll än vad den gör, för Du kommer inte att kunna hinna ifatt honom. Fortsätt så på samma sätt tills han förvandlas igen. Bomba då igen och håll på så tills den dör. Om Du inte har några bomber, så ska det visst gå att använda sin HookShot för att "plocka ut" den lilla svarta bollen, för att sedan slå den med svärdet. När Du väl har dödat honom ska Du klättra upp för den lilla pelaren i mitten och åka med den upp till nästa våning. Gå in genom dörren, klättra upp för stängslet. Aktivera diamantswitchen och klättra vidare upp för nästa stängsel. Gå in genom dörren. I rummet Du kommer in i finns det en gul switch och en ringlande smal väg upp till en kista som finns bakom en eldvägg. Aktivera switchen för att ta bort eldväggen för en kort stund och spring sedan upp så snabbt som möjligt till kistan. Skulle Du ramla ner så hamnar Du vid den Goron som Du tidigare inte kunde rädda, och så får Du fortsätta tillbaka från där. När Du väl lyckas öppna kistan så kommer Du att bli belönad med Megaton Hammer. Gå ner igen och fram till ett block i golvet med ett ansikte på. Slå på blocket med Din hammare och hoppa sedan ner i hålet. Slå bort statyn med hammaren och gå in i nästa rum. Här inne ska Du döda fladdermössen och sedan slå till på "switchen". Ta med Dig en av de lådor som står intill väggen och spring sedan ner för trappan och placera Din låda på switchen för att öppna nästa dörr. Slå till klossen med Din hammare och hoppa ner i hålet. Slå till den rostiga switchen med Din hammare och gå in genom dörren. Spela Song of Time för att få ner det blå blocket. Använd Dig av blocket för att ta Dig över till andra sidan. Slå till switchen med Din hammare för att frige den Goron Du gick förbi tidigare. Gå ner och ta hans nyckel. Ta Dig sedan upp till samma dörr som Du kom ifrån och gå in genom den. Slå på det andra blocket som finns i rummet och hoppa ner i hålet. Gå ut genom rummet, så kommer Du tillbaka till ingången igen. Gå ner för trappan. Till vänster om Dig finns en staty som Du ska slå bort med Din hammare. Bakom den döljer sig en dörr som Du ska gå in genom. Döda alla fiender här inne och fortsätt vidare in till nästa rum. I det här rummet flyger det runt bitar från golvet. Längre in i rummet finns det en Sköld-ätare. Skulle den ta Din sköld och Din tunic, så döda den för att få tillbaka dem. Gå vidare in genom nästa dörr och träffa ännu en danskande eldkastande mini-boss. Döda honom på samma sätt som Du dödade den förra och ta Dig sedan vidare till nästa rum. Slå till den rostiga switchen med hammaren och ta boss-nyckeln. Gå ut genom dörren framför Dig för att komma tillbaka till ingången. Gå uppför trappan och in genom den vänstra dörren. Nu kommer Du att möta Valvagia... Valvagia Denna boss är en ormliknande drake som dyker upp och ner ur lavahålen. Precis när han dyker upp ur ett hål och lägger ner huvudet ska Du passa på att slå honom med Din hammare. Sedan kommer han att flyga omkring och spruta eld på Dig eller få stenblock i taket till att ramla ner. men det är bara till att hålla sig i rörelse tills han dyker ner i ett hål igen. Ibland kan det se ut som om ha kommer upp ur ett hål, men sedan ändrar sig och tar ett annat. Men bara fortsätt att bekämpa honom med Din hammare. När Du väl har lyckats döda honom ska Du ta hjärtat och sedan stiga in i det blå skenet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Skrivet 15 Februari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2004 Tack! Om någon kan mycket om Tww pm:a mej (behöver hjälp) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg