Hoppa till innehåll

E3 Mässan


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan

Hoj där. Har läst och sett på presskonferanserna för Microsofts, Nintendos & Sonys från E3's mässa från Los Angeles. Recensioner & dokumentärer av hjärnorna bakom tidningen Super PLAY. Så ja. Nintendos var ju lugnt bäst framförd och med deras grymt nya handkontroll som fick en att nu för jävligt bli intresserad. Och vad den kunde åtsdakomma med.

Sonys var inte så värst imponerande. Ville mest av allt se Final Fantasy och mer utav det, har ju bara sett 2 trailer till den kommande konsollen Ps3. Men de låg bra till jämfört med vad Microsoft gjorde. Inte alls något nytt om dem, Bill Gates kom fram och tog sig för tal. Kul grej dock att de visade fram hur spel kommer se ut på det kommande Windows Visa. Sjukt skönt såg det ut.

 

Men ja. Jag vill höra era åsikter om allt det här och vad ni tyckte var det allra bästa på hela mässan. Spelen, framträdandet eller reportagen inom E3.

 

http://www.superplay.se

http://www.e3expo.com/default.aspx

 

Länka gärna era sidor om E3 mässan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har bara den andra Super Play DVD:n om E3. Men Av det jag såg så verkade väl Nintendo uppta typ 40 % av hela mässan, och jag måste säga att dom var rätt imponerande.

Annars så verkar spelet Assasins Creed från Ubisoft bli ganska bra.

Spore verkar lite intressant också.

Och det fulaste spelet dom visade upp var definitivt Scarface. Så skulle nog GTA 3 sett ut om det hade kallats GTA "3D", och släppts 1999.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo och Microsoft är helt klart de som kommer stå i spetsen för den nya generationen spel. Sony kommer stå i skuggan då jag tror att den inte kommer bli populär med tanke på priset. Nintendo's nya handkontroll som visades upp på E3 mässan verkar hel-skön. Den kommer att göra succé! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Står faktiskt lite som ett frågetecken mellan de olika konsollerna. 360 lär jag inte köpa då min plastbrorsa ändå köper den. Wii lutar jag starkt åt, men Ps3's funktioner samt några spel lockar mig ditåt också. (Final Fantasy <3)

Men som sagt, Wii tog utan tvivel hem mässan.

 

That's my boy. Men 13 nya FF spel kommer, och inte bara till Ps2 & Ps3. Även till Wii och Nintendo DS.

 

Jayzmo: Jag tycker också att Assassin's Creed kommer bli något speciellt. "Medeltidsninja".

 

Men låt oss se. Nintendo har alltid varit en konsoll för de mer yngre generationen. Xbox har mer Action och ja. Vuxnare spel. Sony har både och men börjar tappa stinget om allt.

 

Och har ni föresten läst något om det väldigt, väldigt fascinerande spelet Loco Roco? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...