Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

jag vet inte vem, jag ska börja me på sapphire?

hjälp mig och sen skriv ett bra start team

tack på förhand kirk

Skrivet

Mudkip är bäst att välja. Jag tycker att vattenstarterna är bättre än alla andra. Man kan lära dom Ice Beam sen så slår man sin rivals grässtarter lätt.

Skrivet

Ett förslag:

Swampert-Earthquake, Ice beam, Protect, Surf

Camerupt-Flamethrower, Eruption, Earthquake, Fissure/Rockslide

Swellow-Refresh, Sky attack, Wing attack, Steel wing

Brellom-Spore, Mach punch, Mega/Giga drain, Dynamicpunch

Mightyena-Swagger, Crunch, Thief, Shadow ball

(Absol-Slash, Swords dance, Bite, Shadow ball)

Manectric-Charge, Spark, Thunder, Rain dance

Inte världens bästa lag men det funkar att ta sig igenom spelet me.

Skrivet (redigerat)

ja. Har det ju inte men det borde vara rätt bra.

Swampert (Mudkips sista utveckling)

Ludicolo (Fånga Lotad och träna den tills den blir Lombre. Ge den sedan en Water Stone så blir den Ludicolo. Anledningen till att Ludicolo är bra, är att den kan lära sig gräsattacker också, plus att du kan lära din Swampert bara vattenattacker så kan Ludicolo lära sig alla isattacker. Lotad hittar du i ROUTE 102)

Aggron: (Aggron kan lära sig bra attacker som Take Down eller Double Edge utan att själv bli skadad p.g.a. att den har Rock Head som Abitily. Aron hittar du i grottan i Dewford. Träna den tills den utvecklas till Lairon träna den sedan till lv 55 så utvecklas den till Aggron.)

Alakazam: (Alakazam är en av dom få bra Physicpokémons som finns i Sapphire. Det är antagligen den bästa av dom. Lär Alakazam Phybeam och Physic så blir den perfekt! För att få Alakazam måste du ha två GBA eller någon kompis du kan byta med, en kabel plus ett annat Pokémonspel eller om din kompis har det. Fånga Abra i Routen jämte Rustboro. Träna den tills den blir Kadabra. Byt sedan Kadabra med den andra GBAn så utvecklas den till Alakazam. Sedan är det bara att byta tillbaka. Om du inte har möjlighet till att byta är Kadabra rätt bra också.)

Golem (Golem är en perfekt stenpokemon. Du kan antingen fånga en Graveler, som ändast finns på några få ställen-kan också bytas från Emerald där man hittar den i Magmas Hideout. Graveler utvecklas till Golem när du har bytt den via kabel. Har du inte möjlighet till Graveler så träna Geodude-som hittas i dom flesta grottor-till Graveler och byt sedan med kabel så utvecklas den.)

Tropius (En perfekt flygare som också är gräspokemon. Lär den Fly och Wing attack plus två gräsattacker så är den perfekt! Tropius hittar du i det höga gräset till öster om Mauville. Kom ihåg att du måste ha surf för det.)

Och i början av spelet ska du hitta nerdraderingarna till alla (Geodude kan du byta eller också vänta till gräset över Mauville). Istället för Tropius är Marill (vill du inte ha tropius sedan heller så träna Marill tills den blir Azumarill) ett bra val. Marill hittar du i gräset till vänster om petalburg.

Redigerat av Eric H
Gäst Dark_Zebra
Skrivet

Ett måste är att fånga Shoormish och utväckla den.

• Skapa ny...