Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst Yantra
Skrivet

när du startar datorn så håll in f6 elr f8 har glömt där kommer du in i ms dos prompt förmodligen ta säker ms dos prompt sen skriver du format c:

Skrivet

Om du har skiva ska du göra det. Annars så sitter du där inne utan operativsystem eller nånting och kan bara skriva några simpla kommandon.

Gäst Yantra
Skrivet

ja det är ju en fördel förstås men varöfr ska du formatera är det en ny dator brukar man säkerhetskopiera den i början använd den så återställer datorn sig så dden blir som när den kom ut från affären

Skrivet

Jag lånade min pappas externa på 160 GB.

Det gick ganska precis in.

Sen bootade jag den, och sen var det bara att föra över allt tebax.

Gäst Keyser_Soze
Skrivet

Alså om du ska formatera så föreslår jag "partition magic". med det programmet kan du göra nästan vad du vill med din/dina Hådrdisk/Hårddsiskar. Du kan formatera, Pationera mm...

sen när du har formaterat så slänger du bara i en xp skiva och följer instruktionerna. Men då måste du ha så att cdromen startar innan hårddisken. om den inte gör dfet så måste du ändra det i bios. Exakt hur kan jag inte pga att det är olika på olika bios versioner

Gäst Yantra
Skrivet

det är rätt lätt å ändra det i bios men ändra inte fel då kan du förstöra datorn men det står iaf nåt med boots sen står i vilken ordning datorn bottar ändra så cd-rommen står först ;)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...