Hoppa till innehåll

Fuska Rank I Gruppforumen

Gäst TheCow

Rekommendera inlägg

Rättning. Det visar hur mkt man har spammat under sin tid som medlem. I dom flesta fall, inte i alla dock

Om man verkligen har spammat på riktigt och brytit mot många regler så blir man avstängd. Om man spammar mycket så blir man avstängd och hinner inte få i hop mycket fuska ranking.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Rättning. Det visar hur mkt man har spammat under sin tid som medlem. I dom flesta fall, inte i alla dock

Hur ofta tror du det händer att en användare blir avstängd efter att ha spammat? Ärligt talat så innehåller mestadels av forumet mycket spam dvs kommentarer som tex "Ok", "Håller med", "Varför", "...", "Coolt", "Alternativ 1 etc" mm.

Det är just detta som gör att kvalitén på forumet sjunker betydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och ärligt talat så innehåler mycket av inläggen här på sidan spelhjälp där folk hjälper varandra i olika spel. Det kan dock bryta mot reglerna i bland om inte de gör tydliga rubriker etc. Inte så mycket är spam som man kan tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din mening låter helt ovetting tillhörande ämnet.

Att folk "hjälper" varandra i spel beror på att de som ställer frågor och inte orkar leta upp det själva, eller helt enkelt har en usel engelska.

Forumet skulle hålla högre kvalité om det inte vore för 10-åringar med ovettigt syfte i samtliga trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag försöker få fram är att det inte är så himla mycket spam som man kan tro. Dessutom skrivs många vettiga meningar på forumet också så det jämnar ut sig i längden. Om du ser några inlägg som bryter mot någon regel anmäl.

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad exakt baserar du din "fakta" på? Hur kan du förneka något sådant som att Fuska.se innehåller en hel bunt med spam?

Att det finns ett Debatt-Forum där det egentligen ska disskuteras med vettiga argumentationer och konstruktivitet gör det inte.

Enligt mig så finns det en hel del andra forum att hålla sig till utöver detta som håller mycket högra klass vad gäller "Seriös-mässigt".

Nu påstår jag inte att admin och samtliga globala inte gör ett bra jobb eller dylikt, utan det hela beror främst på medlemmarna som postar dessa ovettiga inlägg som för det mestadels innehåller spam.

FuskaRanken är en stor orsak till detta och jag har under en lång tid föreslagit att både FuskaRanken och FuskaMynten ska bort för evigt utan att det ska ersättas med några nya funktioner.

Dessa två funktioner drar bara ner kvalitén på forumet totalt.

Att man sedan vill få upp sin FuskaRank genom att spamma i Gruppforumen där det inte disskuteras något som helst seriöst, sänker bara värdet på forumet ett ytterligare steg.

Folk skriver bara i forumen för att få FuskaRank samt att "tjäna" FuskaMynt, och om nu dessa funktioner åker ut så kvarstår bara seriösa medlemmar som verkligen vill disskutera utan att vilja bli populär eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fuska rankingen är bra eftersom den visar att man har varit aktiv och man skriver inte i forumen för att få FM. Det är ett värdelöst sätt att tjäna FM på då man får väldigt lite FM för ett inlägg i forumet. Det är ingen som tvingar än och vara aktiv i ett forum men det är ändå roligt och få belöningar, tycker inte du det?

Och förresten förväntar du dig ett superseriöst forum med helt fläckfria medlemmar när forumet har flera tio tusen svar och flera tusen aktiva medlemmar? Jag tycker forumet rullar på rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Belöningar? För att du varit en snäll pojke? Återigen så innehåller ditt inlägg ogenomtänkta svar och frågor.

Varför ska man i hela friden få "belöningar" när man är aktiv i ett forum? Folk blir ju därmed mer oseriösa och börjar producera en massvis med spam då de tycker att de förtjänar "belöningar".

Nej, jag förväntar mig inte något "superseriöst" forum där alla medlemmar sköter sig till punkt och prick samt att de håller sig till reglerna.

Faktum är att det inte finns något sådant forum över hela internet, men Fuska.se ligger långt ifrån ett medioker forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får ont i öronen, kan du lägga ner ditt snack om att detta forum är sååå himla dåligt. Om du inte gillar nivån på sidan överhuvudtaget kanske du borde lämna sidan eller anmäla inläggen som bryter mot reglerna.

ps. Långt i från ALLA spammar för att få fuska ranking. Det är många på sidan som förtjänar sin fuska ranking bara så du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lika många som inte "förtjänar" sin Fuska Rank, i vilket fall som helst leder det till spamm.

Jag tror aldrig Admin kommer att ta bort en sådan bra funktion. Ta en tit på grannsidan de har inga FM, FR, inläggstoppar med ändå så är inte nivån så mycket bättre där. ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lika många som inte "förtjänar" sin Fuska Rank, i vilket fall som helst leder det till spamm.

Nu låter du grovt barnslig när du påstår att folk "förtjänar" sin FuskaRank.

FuskaRanken bevisar ENDAST på sidan och producerar inlägg oftare än andra.

Sedan så skulle forumet fungera mycket bättre om det inte fanns något sådant som FuskaMynt oc FuskaRank då andra sidor som tex Gamereactor klarar sig hästlängder bättre än vad Fuska.se gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...