Hoppa till innehåll

Det ska komma ut nya Pokemon spel


Cartman
 Dela

Rekommendera inlägg

Har nån av ert läst mitt tidigare inlägg? Där skrev jag ju om det här! Jaja, jag HAR sett olika paket och Blå och Grön ÄR olika spel, det är inte samma... på min Pokémonguide på kinesiska också. (Köpte den i Taiwan när jag var på semester. Ganska gammal, egentligen... gul-guide.)

Förpackning nr 1: Röd. Det var en Charizard på framsidan av paketet.

Förpackning nr 2: Grön. Det var en Venusaur på framsidan av paketet.

Förpackning nr 3: Blå. Det var en Blastoise på framsidan av paketet.

Jag vet att det inte är bra att upprepa samma sak på två olika inlägg men det verkar som ni inte läst det!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Har nån av ert läst mitt tidigare inlägg? Där skrev jag ju om det här! Jaja, jag HAR sett olika paket och Blå och Grön ÄR olika spel, det är inte samma... på min Pokémonguide på kinesiska också. (Köpte den i Taiwan när jag var på semester. Ganska gammal, egentligen... gul-guide.)

Förpackning nr 1: Röd. Det var en Charizard på framsidan av paketet.

Förpackning nr 2: Grön. Det var en Venusaur på framsidan av paketet.

Förpackning nr 3: Blå. Det var en Blastoise på framsidan av paketet.

Jag vet att det inte är bra att upprepa samma sak på två olika inlägg men det verkar som ni inte läst det!!

När spelet översattes ändrades Grön till Blå och dom gjorde aldrig det japanska Blå. Och så ändrades bilderna på Pokemon på spelen från japanska R&G:s bilder till japanska Blå:s bilder, för att R&G:s bilder var så fula. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nix. Har kollat själv i min pokémonguide OCH lite på Internet. Det står alltid skilt för sig. Grön och Blå ÄR inte likadana spel... nästan iaf. De är skilda spel, bara att Blå är... förbättrad, typ. Men de ÄR inte samma spel!! Jag testade alltså Grön (innan jag visste att det var olagligt) och det är helt olikt Blå. Fast å andra sidan, det kan vara fel på ROM:en. Men jag är ganska säker på att det inte är nåt fel! Skillnaden är nog, att i Blå finns bättre färg. Alla Pokémon-matcher jag såg på Grön var.... usch... gröna!! :|

Men Blå ÄR den första versionen, vilket jag är säker på. Och den SKA heta Fire Red och Leaf Green, kollade själv igen på Google. Och jag tror att Zyper har rätt... OCH, min Pokémon Green var faktiskt inte på engelska, utan på japanska! (ganska jobbigt, faktiskt. Fattade noll så jag slutade spela.)

Men RED är det inga tvivel om iaf. Men jaja... namnen spelar väl inte så stor roll, egentligen? Det är ju spelen som spelar roll. Jag menar, ett spel kan ju heta "The Stupid Dog" (även om jag inte känner till ett spel som heter det. Det betyder "Den dumma hunden") men kan handla om nåt helt annat som är roligt och intressant. Vi är iaf överens om att det ÄR samma "handling" i det nya Leaf Green/Ocean Blue iaf!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nix. Har kollat själv i min pokémonguide OCH lite på Internet. Det står alltid skilt för sig. Grön och Blå ÄR inte likadana spel... nästan iaf. De är skilda spel, bara att Blå är... förbättrad, typ. Men de ÄR inte samma spel!! Jag testade alltså Grön (innan jag visste att det var olagligt) och det är helt olikt Blå. Fast å andra sidan, det kan vara fel på ROM:en. Men jag är ganska säker på att det inte är nåt fel! Skillnaden är nog, att i Blå finns bättre färg. Alla Pokémon-matcher jag såg på Grön var.... usch... gröna!!  :|  

Men Blå ÄR den första versionen, vilket jag är säker på. Och den SKA heta Fire Red och Leaf Green, kollade själv igen på Google. Och jag tror att Zyper har rätt... OCH, min Pokémon Green var faktiskt inte på engelska, utan på japanska! (ganska jobbigt, faktiskt. Fattade noll så jag slutade spela.)

Men RED är det inga tvivel om iaf. Men jaja... namnen spelar väl inte så stor roll, egentligen? Det är ju spelen som spelar roll. Jag menar, ett spel kan ju heta "The Stupid Dog" (även om jag inte känner till ett spel som heter det. Det betyder "Den dumma hunden") men kan handla om nåt helt annat som är roligt och intressant. Vi är iaf överens om att det ÄR samma "handling" i det nya Leaf Green/Ocean Blue iaf!!!

Visst är japanska Green och japanska Blue olika, men engelska Blue är en översättning av japanska Green. Det var det jag menade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...