Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag har googlat men hittar bara tutorials som finns på KPL's hemsida och dom har jag ju redan läst.

Ska ta en titt på webdesignskolan. Men varför skulle dom ha det egentligen? Det är ju inte ens webdesign...

Webdesignskolan hade inget...

Redigerat av TheDarkElf
  • 4 veckor senare...
Skrivet

Jag känner inte alls till det faktiskt. Det kanske inte är så stort och då kan det ju vara svårt att hitta hjälp.

Men vad är det du behöver hjälp med då?

Skrivet

Jag får la bli medlem i forumet då :angry:

Det är bara det att jag redan är medlem på en massa sidor. Hälften har jag gömt:)

Skrivet

Hehe :P

Men kan du inte bara skriva vad du har problem med så kanske man kan hjälpa?

Skrivet

Kanske skulle ha skrivit det med att jag egentligen inte behöver hjälp. Någon enstaka grej kommer jag ju inte på hur jag ska fixa det. Men vad jag tänckte var att man kunde byta ord mellan svenskar för att förstå lättare. Jag har ju inga problem med engelska men som sagt det blir så mycket lättare :D

Skrivet

Jaha okej okej ^^

Men hur är det, enkelt? Är det ett eget språk allså, man skriver alltså kod, eller?

Kanske kan ge ett exempel? Det vore kul att se hur det ser ut, men jag orkar inte ladda ner det :P

Skrivet (redigerat)

Ja, det är ett eget språk. Men man kan enkelt konvertera det till C# och VB.net.

Ju st så har jag det inte installerat och jag kunde inte få tag på någon kod på forumet för det var omgjort. Men här kommer en liten kort och lätt kod...

program exempel

method main

//Första exemplet i programmet

define boll.X as int

define boll.Y as int

boll.X = 300

boll.Y = 150

movetopoint(100, 200)

loadsprite("boll.gif")

movespritetopoint("boll", boll.X, boll.Y)

showsprite("boll")

//Andra exemplet i programmet

if iskeydown("M") then

alert("Hej jag hoppas du njuter av mitt program", "Meddelandets rubrik")

end if

end method

end program

Det var ett litet exempel på kod. Känns säkert igen från annat för vad jag vet så ska det vara likt VB(tror jag):P

En liten sak med koden som jag skrev är att jag har skrivit fel i någon av dessa, men kan inte komma ihåg vad som är fel. Jag veta bara att något inte stämmer. boll eller boll.gis ska finnas på något mer ställe...

loadsprite("boll.gif")

movespritetopoint("boll", boll.X, boll.Y)

showsprite("boll")

Men annars så är det så här det ser ut. Det är mer avancerat än så här, det är det...

Redigerat av TheDarkElf

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...