Avregistrerad Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Skrivet 18 Augusti 2006 (redigerat) Hej! Jag har en s-video kabel från Net-on-Net tror jag det var. Med mitt grafikkort "ATI radeon X550" så har jag inte fått det att fungera. Jag vet att det ska funka med den teven eftersom jag haft igång det tidigare. Men då på ett Geforce grafikkort. Saken är den att jag får bild, men bara svartvit. (Har ljud). Det går ju inte att använda programmet "tv tool" när man har ATI grafikkort. Sj*vla bilden fick jag igång genom att köra en guide i "ATI catalyst control center" Hur ska jag få färgbild? 500 till den som hjälper mig så det fungerar. Det är alltså den som hjälper mig "mest" som får 500fm. Redigerat 18 Augusti 2006 av Orzon Citera
Gäst Mega93 Skrivet 18 Augusti 2006 Rapport Skrivet 18 Augusti 2006 Först och främst, är du säker på att din tv stöder s-video? Sen kan det vara att inställningen på ditt s-videoprogram på datorn inte har korrekta inställningar, se till att de är ställda på s-video eller tv-out (nu minns jag inte om det gällde datorn eller tv:n men kolla båda för säkerhets skull), är den på komposit så blir bilden helt svartvit.. Annat problem som gör bilden svartvit kan vara att du använder rätt scart-uttag (om du har fler än ett). Citera
Dysfunction Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Komposit är det som gör att jag får färg...kör jag med s-video funkar det inte. Plus det att jag inte kan köra mer än 50hz till TVn...den är väl en 10år gammal...60hz gör allt svartvitt...likadant om jag väljer NTSC istället för PAL-standarden, men det säger ju sig självt. Citera
Gäst Mega93 Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Jag tror inte det var tv:n som skulle vara inställd på s-video utan datorn, tv:n ska ju vara på komposit. Och klart man ska ha PAL om man bor i Europa. Citera
Gäst Najsarn Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 (redigerat) Jag har läst på andra sidor att dem har haft problem med att kabeln måste ha sju "piggar". Din kanske bara har fem? Redigerat 19 Augusti 2006 av Najsarn Citera
Avregistrerad Skrivet 19 Augusti 2006 Författare Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Ja, Min har fem, eller är det fyra?. Jajja, den har inte sju. Men det har ju fungerat förut. Jokinen: Vart ställer man in det där med komposit? Jag kan iallfall köra tvspel med 60hz. Så det borde gå nu också. Citera
Gäst Mega93 Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Tv:n är ju och ska vara på komposit, men ditt s-video-program ska stå på s-video och inte komposit. Leta runt på inställningarna bara. Citera
Avregistrerad Skrivet 19 Augusti 2006 Författare Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Har letat runt överallt tycker jag. Inte hittat något Citera
Gäst Mega93 Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Testa ladda ner trial versionen av Cyberlink Power Cinema om du inte redan har den, det programmet tror jag stödjer s-video. Citera
Gimcor Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 (redigerat) Jag hade också liknande problem förut, svart-vitt men det flimmrade även. Men TV-tool hjälpte mig att lösa problemet. Testa att tanka det här: http://tvtool.info/english/download_e.htm Redigerat 19 Augusti 2006 av Adrian Citera
Avregistrerad Skrivet 19 Augusti 2006 Författare Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Citerar mig själv från första inlägget! : "Det går ju inte att använda programmet "tv tool" när man har ATI grafikkort" !!! Det där säger allt Citera
Gäst Mega93 Skrivet 19 Augusti 2006 Rapport Skrivet 19 Augusti 2006 Du kan ju alltid maila net-on-net och låtsas vara en "dum" kund som tror det är kabelns fel att det blir svartvitt. Då är de nästan tvugna att svara, kanske de vet... Vet de inte så kanske du har turen att de faktiskt tror det är kabelns fel och skickar en ny :P Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.