Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hej!

Jag har en s-video kabel från Net-on-Net tror jag det var. Med mitt grafikkort "ATI radeon X550" så har jag inte fått det att fungera. Jag vet att det ska funka med den teven eftersom jag haft igång det tidigare. Men då på ett Geforce grafikkort. Saken är den att jag får bild, men bara svartvit. (Har ljud). Det går ju inte att använda programmet "tv tool" när man har ATI grafikkort. Sj*vla bilden fick jag igång genom att köra en guide i "ATI catalyst control center" Hur ska jag få färgbild? 500 till den som hjälper mig så det fungerar. Det är alltså den som hjälper mig "mest" som får 500fm.

Redigerat av Orzon
Skrivet

Först och främst, är du säker på att din tv stöder s-video? Sen kan det vara att inställningen på ditt s-videoprogram på datorn inte har korrekta inställningar, se till att de är ställda på s-video eller tv-out (nu minns jag inte om det gällde datorn eller tv:n men kolla båda för säkerhets skull), är den på komposit så blir bilden helt svartvit.. Annat problem som gör bilden svartvit kan vara att du använder rätt scart-uttag (om du har fler än ett).

Skrivet

Komposit är det som gör att jag får färg...kör jag med s-video funkar det inte.

Plus det att jag inte kan köra mer än 50hz till TVn...den är väl en 10år gammal...60hz gör allt svartvitt...likadant om jag väljer NTSC istället för PAL-standarden, men det säger ju sig självt.

Skrivet

Jag tror inte det var tv:n som skulle vara inställd på s-video utan datorn, tv:n ska ju vara på komposit.

Och klart man ska ha PAL om man bor i Europa.

Gäst Najsarn
Skrivet (redigerat)

Jag har läst på andra sidor att dem har haft problem med att kabeln måste ha sju "piggar". Din kanske bara har fem?

Redigerat av Najsarn
Skrivet

Ja, Min har fem, eller är det fyra?. Jajja, den har inte sju. Men det har ju fungerat förut.

Jokinen: Vart ställer man in det där med komposit? Jag kan iallfall köra tvspel med 60hz. Så det borde gå nu också.

Skrivet

Tv:n är ju och ska vara på komposit, men ditt s-video-program ska stå på s-video och inte komposit.

Leta runt på inställningarna bara.

Skrivet

Testa ladda ner trial versionen av Cyberlink Power Cinema om du inte redan har den, det programmet tror jag stödjer s-video.

Skrivet

Du kan ju alltid maila net-on-net och låtsas vara en "dum" kund som tror det är kabelns fel att det blir svartvitt. Då är de nästan tvugna att svara, kanske de vet... Vet de inte så kanske du har turen att de faktiskt tror det är kabelns fel och skickar en ny :P

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...