Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Det klarar inte alla spel som finns ute nu och kommer i de flesta krävande spelen att hacka/lagga. Skall du spela så det stationär dator som gäller. Men skall du absolut ha en bärbar dator så kolla efter en med Nvidia 7600 eller högre eller ATI x1900 eller högre. Räkna dock med priser 16000kr+. En stationär dator kommer du undan med under halva det priset.

Skrivet (redigerat)

ok men är strategi spel som de kommer att lagga på? För nästan alla sånna spel brukar kräva ganska mycket.

Hur är de med ett NVIDIA GeForce 7300LE Turbocache PCI-Express hur kommer de att klara sig bland spelen?

Redigerat av 123spill
Skrivet

Strategi? Menar du som Warcraft 3? Självklart klarar det det. Tillåmed på högsta grafik. Men jag tror inte 7300LE klarar quake 4 på högsta och obilivon. Men får se. Min 6600gt klarar bf2 på högsta så du kanske klarar några av dagens nya spel. Men jag tror inte det är en säker grafikkort för framtiden.

Skrivet

Alla kort i 7300 serien är "dåliga". Det är budget serien och används ofta i nyare arbetsdatorer. Satsa som sagt på något av korten jag skrev om du vill ha ett kort som håller ett tag iaf samt kunna spela de spelen som finns nu.

Skrivet

Det klarar inte alla spel som finns ute nu och kommer i de flesta krävande spelen att hacka/lagga. Skall du spela så det stationär dator som gäller. Men skall du absolut ha en bärbar dator så kolla efter en med Nvidia 7600 eller högre eller ATI x1900 eller högre. Räkna dock med priser 16000kr+. En stationär dator kommer du undan med under halva det priset.

Så du menar att 6600gt klarar sig bättre på spel?
Skrivet

7900GT är mycket kraftigare och klarar dem nyaste och mest krävande spelen bättre än 7600GT.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...