The_Voice Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 VÄLDIGT ANDVÄNDBART Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rotab Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Ja, verkligen. En text där det står "VÄLDIGT ANVÄNDBART" är ju användbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The_Voice Skrivet 21 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 För att kunna överklocka måste ditt moderkort stödja att man kan höja frekvensen. När datorn startar står det kanske "Press F1 to Setup" tryck du på F1. Sen trycker du på Advanced och där ska man kunna höja frekvensen. OBS NÄR UD HÖJER FREKVENSEN ÖKAR OCKSÅ VÄRMEN, SÅ HÖR INTE FÖR MKT FÖR DU SPRÄNGS PROSESSORN. Jag står inte för ev. dator haverier. Överklockning sker på egen risk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 hehe nog andvändbart men jag ska dock inte testad det. Morsan lär inte bli glad då :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst PoisoN Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Överclockning är skadligt. Om du har en seg dator och spelar spel + överclockar såp sprängs processorn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scarlet Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Oj Oj Oj! Låter farligt :unsure: Men jag behöver inte det :P Men min brorsas dator behöver nog Jag ska nog höja hans klockning till MAX Och sen så får man se vad som händer när han börjar lira Wow :evil: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 Alltså att klocka är riskabelt. Köp nyare delar istället! Garanti/Säkrare/Bättre. Om du klockar din processor typ så rycker garantin tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 21 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2006 För det första så sprängs inte Prosessorn och för det andra så klockar man bara om man har dom kunskaperna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Alltså att klocka är riskabelt. Köp nyare delar istället! Garanti/Säkrare/Bättre. Om du klockar din processor typ så rycker garantin tror jag. Om man har kunskapå så är det jävligt mycket bttre att köpa sämmre billiga delar och klocka dom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Alltså att klocka är riskabelt. Köp nyare delar istället! Garanti/Säkrare/Bättre. Om du klockar din processor typ så rycker garantin tror jag. här är en guide till hur man överklockar processorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 hehe min kompis gjorde det på en 400 mhz klockade den till 1000 mhz den gick jättebra i en minut sen la den av :lol: förresten vafö är ingen i skolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 hehe min kompis gjorde det på en 400 mhz klockade den till 1000 mhz den gick jättebra i en minut sen la den av :lol: förresten vafö är ingen i skolan? man får nog testa att överklocka dåliga datorer först så man lär sig innan man ger sig på bättre datorer. själv har man redan slutat skolan för dagen :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.