SonyPSP Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 (redigerat) Hur ska jag installera ram minne?`MIn dator är en compac :P Redigerat 22 Augusti 2006 av comgoran Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Du får öppna datorn, sen så sätta i det nya minnet bredvid det andra ram minnet, om du nu har fler än en platser. Och sen är det bara å starta datorn så har du mer :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 (redigerat) Är det compac och inte compaQ ? :huh: Redigerat 22 Augusti 2006 av splintercell987 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Splinter> Spelar mindre roll -.- Sen är det itne säkert att två olika ram-minnen funkar med varandra, och om ditt nya är bättre än det gamla kan ditt gamla slöa ner det nya och tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Först och främst, ta reda på vad du ska ha för minne (ram). Det brukar oftast stå någonstans på det gamla som sitter någonstans på moderkortet i din dator. Det ser ut ungefär såhär: http://images.tigerdirect.com/skuimages/large/ddram.jpg Sedan kollar du vad det ska vara för något, oftast är det väldigt svårt att se men det brukar stå även om det är lite dolt. Efter det sätter du naturligtvis tillbaks det. Tänk på att minnen är känsliga saker, ta bara i det på de smala kortsidorna och rör inte de guldfärgade kontaktstiften längst ner på minnet! Efter det köper du ett nytt likadant och till sist sätter du i det i en ledig plats, bredvid ditt gamla förslagsvis. Se till att de oftast vita flärparna på sidorna om den långsmala platsen är utfällda. Tryck sedan ner minnet, du får ta i lite men var försiktig. De vita flärparna på sidorna ska då fällas ner igen. Ta-daaa! Nu har du installerat mer ram i din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 22 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2006 Jag tycker inte det är så svårt att sätta in. Tänk på att slå av strömmen från datorn så inte ramminnet eller inte ens du ska få någon stöt. Får ramminnet en stöt så är det kört. Jag vet inte om det täcker garantin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Tänk på att det finns några olika typer av ram-minne också. PÅ lite äldre datorer så Finns det SDRAM och det är segare än vad DDR-ram är. Du ska alltså veta vad du redan har. Det kortet på nicos bild tror jag är DDR eller DDR-2 Och då, om min teori stämmer så ser SD-RAM ungefär likadan ut, men! den har en liten extra utbyggelse med några få poler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 23 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2006 Många av de nya spelen stödjer inte SD-RAM så det blir otroligt laggigt! DDR och DDR2 ska man ha just nu. och typ, pc3200 eller pc3500! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.