Hoppa till innehåll

Zelda,the Wind Waker


Soff_94

Rekommendera inlägg

Har ett problem med detta spelet.Nu vet jag inte vad ställena heter (har jag spelet på franska) men jag ska försöka förklara. Jag är på 'Drak ön',har pratat med 'fåglarna',hjälpt flickan och har sprängt stenen så att vattnet har kommit upp.När jag nu ska komma över lavan så får jag inte ner den andra 'statyn'! Jag har hållt på i 30 min. och har kommit på att man förmodligen skulle köpa en bomb på den lilla ön. Ett annat problem dyker upp när det nu är så att jag har köpt speletbegagnat och jag kan bara ha 200 pengar på samma gång så jag kan inte köpa en bomb.

 

Hur ska jag göra för att komma över lavan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har ett problem med detta spelet.Nu vet jag inte vad ställena heter (har jag spelet på franska) men jag ska försöka förklara. Jag är på 'Drak ön',har pratat med 'fåglarna',hjälpt flickan och har sprängt stenen så att vattnet har kommit upp.När jag nu ska komma över lavan så får jag inte ner den andra 'statyn'! Jag har hållt på i 30 min. och har kommit på att man förmodligen skulle köpa en bomb på den lilla ön. Ett annat problem dyker upp när det nu är så att jag har köpt speletbegagnat och jag kan bara ha 200 pengar på samma gång så jag kan inte köpa en bomb.

 

Hur ska jag göra för att komma över lavan?

 

:blink:

Bara för att du har köpt spelet begagnat har du inte ett max på 200 rupies.... Man får en större plånbok eller säck av fen senare i spelet... Jag hade 5000 rupies en gång.,.. :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aaa ok. vilken tur då ;) . Nu har jag ett annat problem: Jag klarade ut dedär galant med er hjälp :D ,gick upp till draken fick den där klon osv. Nu har jag nyss gått in i den där första 'drakgapet' men kommer inte längre.Jag kommer bara rakt fram,men inte till höger med hjälp av klon.Jag har testat att hoppa ochsåmen det funkar inte heller.Förmodar att man måste in till höger för att få nycklen till det andra 'drakgapet'

 

Lite hjälp? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, jag förstår inte riktigt vad du menar, men om du har en Grappling point där du kan använda "klon" så kan du hålla in högra ryggknappen ( R ) för att få svingandet att stanna upp, och du kan vrida runt med spaken efter behag.

Redigerat av KazeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket,hittade det själv med hjälp av din tråd :D . Ni är säkert väldigt trötta på mig med mina dumma frågor och dåliga förklaringar nu men jag har bara en till: jag har kommit till 'trädlandet',kommit in i det andra trädet,kollat runt på alla våningarna i timmar men hittar inte bossnycklen.

 

Någon som vet var den är? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du klarat den där konstiga fjärilen för om du inte har gjort det så ska man göra det.Sen så har man boomerangen då ska du gå in i ett rum med en hängande blomma i taket(inte den jätte stora blomman utan ett annat rum).Då ska du hugga ner blomman med boomerangen sen så flyter den i vattnet.Då ska du hoppa på den och använda deku leaf mot bergsväggen.Då kommer du att glida iväg på vattnet tillslut når du en kant hoppa upp där och där finns en dörr gå in i rummet.Du ska gå upp på toppen av kullen/berget och kasta boomerangen på alla kristaller då kommer två stycken svin(Dom med stora läppar)döda dom så får du bossnyckeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...