Hoppa till innehåll

Zelda,the Wind Waker


Soff_94

Rekommendera inlägg

Tack så mycket,hittade det själv med hjälp av din tråd :D . Ni är säkert väldigt trötta på mig med mina dumma frågor och dåliga förklaringar nu men jag har bara en till: jag har kommit till 'trädlandet',kommit in i det andra trädet,kollat runt på alla våningarna i timmar men hittar inte bossnycklen.

 

Någon som vet var den är? :D

 

Jag har visserligen klarat spelet en gång redan. Men sedan har jag börjat om och är på precis samma ställe.... Dock så sparade jag och stängde av spelet, och upptäckte att jag glömde öppna den där slags skål-liknande saken vid bossdörren.... Vilket innebar att jag var tvungen att gå om hela banan igen.... Och jag hade tydligen inte tagit bossnyckeln... somehow....

 

EDIT: Om det Futurama nu skrev är sant så tog jag nyss bossnyckeln.... Dang! :unsure: (tråkig boss... spelar som en n00b)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 3 veckor senare...

Ny fråga:Om man åker till 'vindön','isön' och 'vulkanön' och pratar med fisken så säger han att man ska åka till en ö (samma vid alla) och så ska man kunna få dom där. Om ma sedan åker dit och pratar med fisken som är där, så säger hen att men ska 'åka men virvelvinden'.Jag har försökt att göra det men som vanligt så går det inte.

 

Hur gör man?

 

 

 

Det finns ingen fransk version till spelet, du har med mycket stor sannolikhet PAL versionen. Du kan byta språk till engelska.

 

Efter som att jag har en fransk konsol (bor i Schweiz) så får man spelet automatiskt på franska. Men det går bra för mig,enfersom att jag pratar flytande franska

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ön du söker är Mother and Child Island. Det ligger 2 rutor om vänster om den där lilla ön där det finns fotograf, en som säljer bomber, och allt möjligt... Den som man kommer till efter Forsaken Fortress...

Vid Mither and Child Island ka du äcen skjuta en lila padda som sitter på en stor tornado, som Dark Link sade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu kommit in i i Gudtemplet(det stora långa) och har tagit staty 1 och 2 men har problem med den tredje. Jag förstår inte hur man får statyn som står vid dörren upp över kanted. Har fattat så långt att man ska kasta 3 statyer på den ena cirklen men seda är det stopp :D

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu kommit in i i Gudtemplet(det stora långa) och har tagit staty 1 och 2 men har problem med den tredje. Jag förstår inte hur man får statyn som står vid dörren upp över kanted. Har fattat så långt att man ska kasta 3 statyer på den ena cirklen men seda är det stopp :D

 

Någon som vet?

 

Förstår inte riktigt stället du är på. Men väggarna på kortsidorna på det där stället du är ska gå att spränga med bomb. Börja testa med det. Har för mig att det där stället var ganska så enkelt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har försöktatt förklara för massa personer men ingen har fattat :P Me ska försöka att förklara bättre:

 

Nä man kommer in i Gudtemplet så har man en sprutande fåntän rakt fram. spränger man väggen på den vänstra sidan och gör någonting där så slutar fontänen spruta vatten och en 'dörr' öppnar sig. Om man går in där så kommer man in i ett runt rum med en grej som sprutar laser.går man rakt fram där så finns det några fyrkantiga saker där som tar dig upp till en dörr. Går man in där så finns det tre dörrar. En på höger sida,vänster sida och rakt fram. I varje dörr så ska man gå längst fram och ta en staty, gå tillbaka och ställa den på en rund grej. Den jag har problem med är den rakt fram.

 

Det är inte den bästa förklaringen men någon som förstår?

 

Mvh Sofia

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har försöktatt förklara för massa personer men ingen har fattat :P Me ska försöka att förklara bättre:

 

Nä man kommer in i Gudtemplet så har man en sprutande fåntän rakt fram. spränger man väggen på den vänstra sidan och gör någonting där så slutar fontänen spruta vatten och en 'dörr' öppnar sig. Om man går in där så kommer man in i ett runt rum med en grej som sprutar laser.går man rakt fram där så finns det några fyrkantiga saker där som tar dig upp till en dörr. Går man in där så finns det tre dörrar. En på höger sida,vänster sida och rakt fram. I varje dörr så ska man gå längst fram och ta en staty, gå tillbaka och ställa den på en rund grej. Den jag har problem med är den rakt fram.

 

Det är inte den bästa förklaringen men någon som förstår?

 

Mvh Sofia

 

Jaha.... Jag vet vilket ställe du är på.... Men det finns ju olika utmaningar för statyerna.... En av dem går man upp på en sak och använder Deku Leaf för att flyga över nåt elstängsel. En annan ska man bara leda på en smal väg och kasta över ett hål.... Vid nästa är man väl på det stället där man använder en Grappling Hook. Där man använder en Grappling Hook ska det finnas ett öga på en vägg.. inte sant?.... och där ska man skjuta med en pilbåge.... Minns dock inte stället där statyn är....Om du skulle kunne berätta om stället runtom statyn skulle jag kunna hjälpa dig lätt utan problem... ;)

Redigerat av Toad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har gjort den men den smala vägen (om man går in där sedan så finns där en fågel som sprutar eld) och den med skeletten som flyger runt,den med Grappling Hook(där man får pilbågen).om det hjälper dig... Ja jag är på den med laserstängslet.Jag har försökt att flyga med lövetöver stängslet,problemet då är att statyn inte åker ner.

Hjälper det dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har gjort den men den smala vägen (om man går in där sedan så finns där en fågel som sprutar eld) och den med skeletten som flyger runt,den med Grappling Hook(där man får pilbågen).om det hjälper dig... Ja jag är på den med laserstängslet.Jag har försökt att flyga med lövetöver stängslet,problemet då är att statyn inte åker ner.

Hjälper det dig?

 

Menar du att du inte kommer över med Deku Leaf. Eller menar du att du kommer över, men att statyn inte kommer ner. Prova att kalla på honom, om inte det funkar kan du köra Command Melody... Tror det var: Ner, miss, höger, miss....

Sedan kan du styra honom genom det där elstängslet och ställa stayn på knappen och klicka på "return", så att du också kommer ut.

 

Den där fågeln/magikern eller vad det nu är.... Honom kan man slå ihjäl... Fast om du är på avstånd är nog pilbågen lättare ;) Jag vet, stället är lite klurigt... :D

Redigerat av Toad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...