Hoppa till innehåll

Hjälp Med Ram Minne!

Gäst QuikSilver

Rekommendera inlägg

• Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det gäller bara wow. Och ramminnet kan inte vara ett antiwowminne.

Inte ramminnet, men WoW kan vara ett "antiramspel".

Om det ENBART är WoW det krånglar med är det förmodligen WoW det är fel på och inte hårdvaran.

Ominstallation av WoW skulle ju vara det första jag testade.

OM det inte har någon "redetect system settings"-liknande alternativ att välja någonstans. Isf är väl det, det första som bör testas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men wow fungerade i med hans förra minnen. Han har testat tillåmed. Hoppas någon som kan lista ut det kommer på det. Jag tror den blir för varm när han spelar wow så att det bara kolapsar. Eller vänta. Nollställ dina BIOS. Det kanske fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst QuikSilver

Vad är BIOS då ?

...du nämnde bara WoW...

Gäller detta problem endast WoW eller är det så i alla spel?

Inte alls. Det hände 1 gång när jag spelade ett annat spel, men det hända aldrig mer, så man kan säga att det är bara WoW.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...du nämnde bara WoW...

Gäller detta problem endast WoW eller är det så i alla spel?

Ok. Jag rekommenderar iaf att du testar med en ominstallation av WoW innan du gör något mer drastiskt.

Om vi antar att WoW har detekterat att du hade 256MB och optimerat sig själv för just 256MB, så kanske det inte har upptäckt att du har 512MB nu.

Vet bara att en bekant som uppgraderade från 512MB till 1536MB var tvungen att installera om det för att få det att fungera normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst QuikSilver

Men det här med att det inte kan ha upptäckt, jag kan ju spela i ibland upp mot några timmar innan det hänger sig i nu läget, om det inte hade märkt minnet borde det inte vara som att spela på 256mb?

Redigerat av QuikSilver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är svårt och lista ut så jag föreslår att lämna in din dator till lagning eller något så kanske dem kan ta reda på problemet.

Får jag fråga. Är det en märkesdator? Eftersom märkesdatorer strular ofta när man byter komponenter som redan fanns när man köpte.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...