Gäst newnameguy Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 Jag har under den sista perioden haft mycket problem med mitt grafikkort (Ränder(jaja skit samma)). Nu har jag fått ett nytt grafikkort och så har jag ett problem (som jag även hadde sen 1 vecka sen... På skärmen står det efter ca 1minut (det varierar) "Going to sleep" sen när jag trycker på och av och sånt så är det bara "No signal input". Vad ska jag göra för att bli av med detta? -.- Programvaraor... Grafikkort "Nvidia GeForce 7600 Gt x Whd eller nått" Skärm "Compaq tror det är nått med 7020..." Dator "Compaq Persario 8000" Den som hjälper mig att lösa detta kommer får en del fuskamynt av mig (Jag säger direkt att jag kommer typ vänta tills jag har 200-500 eller nått. Så det kan ta ett tag innan ni får dom) ;) Alltså den som gör så att det fungerar. Citera
Sekan Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 jag hade ett sån problem också men jag minns inte hur jag fick bort dete sorry Citera
Gäst newnameguy Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 Men försök, plz. Kommer inte har bra samvete efter detta ;) plz Citera
Dysfunction Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 Har du testat med en annan skärm? Vertikala ränder brukar oftast bero på skärmen..inte alltid, men oftast. Citera
Gäst newnameguy Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 Något mer tips??? Helst inte byta skärm... Citera
Dysfunction Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 Ja, men låna en skärm av någon om du inte har en extra och testa. För om det är skärmen, så är det skärmen. Finns liksom inget man kan göra för att komma runt det. Kan ju vara bra att testa bara för att utesluta det som orsak. Citera
Sekan Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 sladen till skärmen kanske glappar Citera
Nafrali Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 Har du sladden i riktigt, så det inte är glapp? Testa att ladda ner dom senaste drivrutinerna från Nvidia's hemsida, det borde lösa problemet. Citera
Gäst DonKeN Skrivet 3 September 2006 Rapport Skrivet 3 September 2006 Hmm, ditt nättag kanske inte är tillräckligt kraftigt :o! Citera
Vitdom Skrivet 4 September 2006 Rapport Skrivet 4 September 2006 (redigerat) Ladda ner nyaste drivrutinerna för dit grafik kort. Eller har ett hårdvarufel, antingen glapp eller så är något trasigt! ;) Jag föreslår att du lämnar in din dator till tillverkaren.. Redigerat 4 September 2006 av Vitdom Citera
Gäst newnameguy Skrivet 4 September 2006 Rapport Skrivet 4 September 2006 Ja, men låna en skärm av någon om du inte har en extra och testa. För om det är skärmen, så är det skärmen. Finns liksom inget man kan göra för att komma runt det. Kan ju vara bra att testa bara för att utesluta det som orsak. Oh shit! Du måste vara världens smartaste person... Back to topic ;) Är det något som jag skulle kunna ändra i datorn inställningar?? Khz? eller? Citera
Dysfunction Skrivet 4 September 2006 Rapport Skrivet 4 September 2006 Ja, men låna en skärm av någon om du inte har en extra och testa. För om det är skärmen, så är det skärmen. Finns liksom inget man kan göra för att komma runt det. Kan ju vara bra att testa bara för att utesluta det som orsak. ...nej..men förmodligen den som har mest erfarenhet av felsökning i datorer här. Normalt när det finns flera möjliga orsaker till ett fel, börjar man med det vanligaste och kör uteslutningsmetoden därifrån. Försökte få fram det... Du vill ju tydligen göra på annat sätt, så ska försöka att inte hjälpa dig mer. :cool: Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.