Hoppa till innehåll

Problem Med Syrrans Dator


nico

Rekommendera inlägg

Min syrra har några hyfsat feta problem med sin ungefär 1,5 år gamla Hp dator. Det började med en systemkrash för ett bra tag sedan, efter det hade den krashat 3 ggr tror jag. Jag åkte då dit för att hjälpa till att formattera om skiten. Tyvärr var partitionen som Hp använder för att återställa windows skadad så det slutade med ATEA's datorrepatatör... de bytte hårddisk och jag tror de bytte PSU också om jag inte minss fel.

Nu har den emellretid krashat igen... det brukar även komma upp blåskärmar med "Windows avslutades för att skydda datorn" eller nåt sånnt.

ATEA's support visste inte vad det var, datorn har blivit återställd typ 6 ggr nu, jag har ingen större aning men någon annan kanske har? I annat fall, någon som vet något program för felsökning av datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Min syrra har några hyfsat feta problem med sin ungefär 1,5 år gamla Hp dator. Det började med en systemkrash för ett bra tag sedan, efter det hade den krashat 3 ggr tror jag. Jag åkte då dit för att hjälpa till att formattera om skiten. Tyvärr var partitionen som Hp använder för att återställa windows skadad så det slutade med ATEA's datorrepatatör... de bytte hårddisk och jag tror de bytte PSU också om jag inte minss fel.

Nu har den emellretid krashat igen... det brukar även komma upp blåskärmar med "Windows avslutades för att skydda datorn" eller nåt sånnt.

ATEA's support visste inte vad det var, datorn har blivit återställd typ 6 ggr nu, jag har ingen större aning men någon annan kanske har? I annat fall, någon som vet något program för felsökning av datorer?

 

Kan vara en dålig fläkt som inte kyler ner delarna ordentligt...

Så den skyddar för att datorn inte ska börja brinna?

Med speedfan kan man kolla temperaturen på datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...