Hoppa till innehåll

Vad Kommer Spel Vara I Framtiden

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej!

Jag är intresserad av framtida spelscenarior både då det gäller mobil-, konsoll- och PC-spel. Till detta behöver jag verkligen er hjälp för att bli mer kreativ. Jag har fixat en kort enkät med en del standardsvar men där man även kan skriva in egna åsikter. Jag skulle vara grymt tacksam om så många som möjligt kunde komma med lite nya idéer och tankar.

Enkäten hittar ni här http://www.createsurvey.com/c/39780-9XrWbj/

/Susanna :visslar:

Skrivet

Jag tror man kommer ha typ som glasögon för ögonen så det ser ut som om man är i spelet och sen typ Motioncapture handskar så man typ kan hålla vapen och flytta objekt.

Gäst Great Gonzales
Skrivet (redigerat)

jag tror man får med sig typ som ne monter ioch så käns det som att man kör själv :ph34r:

Redigerat av Great Gonzales
Skrivet (redigerat)

Vad är suduko? :P

Mobilt: Jag skulle vilja ha nåt enkelt spel där man kan spela själv och slå rekord mot kompisar, eller ett strategispel där man loggar in nån gång per dag för att göra sitt.

Själv åker jag inte så mycket buss eller liknande (pendlar) och det är väl mest då som bärbara spel är intressanta. Kanske något som kan slå igenom på tunnelbanetågen och perrongerna i Stockholm?

Sen tror jag att glasögon, som Mega säger, kan bli något, men endast för singelspelarsspel, aldrig när man är flera som spelar. Jag tror Wii blir en stor vägvisare hur det kommer bli i åtminstone den närmsta framtiden.

och om man ska spela på mobilen, mot någon annan i realtid, så ska det inte vara någon knagglig chattfunktion, utan man måste kunna prata samtidigt med den som man spelar mot! (:

Jag är gärna med med fler förslag, tester eller vad som helst.

Redigerat av Moberg
Gäst Great Gonzales
Skrivet

jag kunde inte göra quizen förjag hade ju inget att säga efter som jag har en så dålig mobil .(

Skrivet

Virtual Reality testas det väl redan med? Annars är det bara en tidsfråga tills det kommer in på marknaden också. Med Virtual Reality menar jag då en hjälm eller liknande som projicerar en virtuell värld där det mesta ska kunna hända. Antagligen blir man väldigt asocial av det däremot.

• 2 veckor senare...
Skrivet

Tack till alla som har svarat!

Jag kommer hålla fokusgrupper om ungefär 2 veckor och till detta letar jag efter deltagare. Om du och någon polare skulle vilja ställa upp, så maila mig på [email protected] och ange namn, mailadress, vilken relation du har till den andre personen (dvs om det är flickvän/vän/familjemedlem). Varje deltagare kommer få en biobiljett som tack för deltagandet.

Fokusgrupperna kommer att fungera som gruppintervjuer där vi kommer diskutera spel, kommunikationsvanor och mobilanvändande.

Plats: KTH, Stockholm

Tid: I början på oktober (jag kommer komma med mer detaljerad info när jag vet hur många och vilka som vill delta)

Så skulle du vilja vara med, eller om du känner några andra som skulle vara intresserade, maila då mig!

/susanna :lol:

Skrivet

Tror att det blir typ att man kan styra det med hjärnan, men kommer inte ut förens cirka år 2070

Gäst Tomatketchup
Skrivet

Jag tror att man borrar ur hjärnan och sätter dit ett hjärn tv-spel som man spelar via hjärnan.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...