Hoppa till innehåll

Emerald!


agiyr
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Men jag ville byta min broshas kompis fire red(det är egentligeen hans emerard också) till mitt ruby.jag har nationaldex på det med men det gick inte.Inte emerald till fire red heller.Han har 60 pkmon men kommer inte in i mewtwo grottan.

Har han inte nationaldex?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag ville byta min broshas kompis fire red(det är egentligeen hans emerard också) till mitt ruby.jag har nationaldex på det med men det gick inte.Inte emerald till fire red heller.Han har 60 pkmon men kommer inte in i mewtwo grottan.

Har han inte nationaldex?

 

För att kunna byta mellan Emerald/FR så måste båda spelen ha klarat E4. Lika så mellan Ruby/FR fast där måste bara FR ha klarat E4. Mewtwo kommer efter E4 på FR har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag ville byta min broshas kompis fire red(det är egentligeen hans emerard också) till mitt ruby.jag har nationaldex på det med men det gick inte.Inte emerald till fire red heller.Han har 60 pkmon men kommer inte in i mewtwo grottan.

Har han inte nationaldex?

 

Okej lyssna nu:

För att linka FR till emerald måste väl båda ha national dex?

Och på FR får man det när man fånga 60 pkmon.

Och på emerald effter ligan?

 

På FR till ruby ska man ha nationaldex på fr.Och KANSKE på ruby.Och det får man genom att byta vilken pkmon som helst från emerald?

 

Right??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag ville byta min broshas kompis fire red(det är egentligeen hans emerard också) till mitt ruby.jag har nationaldex på det med men det gick inte.Inte emerald till fire red heller.Han har 60 pkmon men kommer inte in i mewtwo grottan.

Har han inte nationaldex?

 

1. Ja

2. Nästan rätt. National dexet får man efter E4 på både FR o Emerald.

3. På Ruby får man national dexet efter E4 men man kan använda andra pokemon som inte finns i Hoenn-området före E4 men de finns inte registrerade i dexet föränn efter E4.

 

Det e krångligt men vad gör man...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...