Gäst Plopp Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 Hejsan jag skulle vilja fråga en sak angående min dator. Jag har en ganska ny dator som har 64 mb grafik. Men jag vill förbättra mitt grafikkort så att det blir bättre om det går. För vissa spel är det dålig grafik trots att det står att det bara krävs 64mb. Så om någon vet hur man fixar så att grafikkortet blir bättre hjälp mig så är ni schyssta :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pho Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 Det går inte direkt att förbättra det, men ändra på inställningarna kan man ju alltid göra lite grann. Men för att verkligen få bättre grafik så måste du skaffa ett bättre grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 Jag kan inte byta grafikkort för att datorn är lite speciellt gjord. Det är så att de har lagt in processor, grafikkort, ljudkort tillsammans i ett. Så om jag ska byta grafikkort så måste jag byta allting nästan. Men vet du hur man ändrar inställningar? Eller vet du om man kan ladda ner eller köpa ett program som man kan förbättra grafikkortet. Hjälp mig så är du schysst:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 När det står typ. 64mbram på kortet i minimumkrav så kan man klara det på lägsta inställningar men möjligtvislag. Vill man ha högsta med bästagrafik och inget lagg så får du välja rekomenderadekraven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 Jag kan inte byta grafikkort för att datorn är lite speciellt gjord. Det är så att de har lagt in processor, grafikkort, ljudkort tillsammans i ett. Så om jag ska byta grafikkort så måste jag byta allting nästan. Men vet du hur man ändrar inställningar? Eller vet du om man kan ladda ner eller köpa ett program som man kan förbättra grafikkortet. Hjälp mig så är du schysst:D detta kallas intgrerat och de grafikkortwen suttar fralla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 Är det intregrerat så får du ju köpt till nytt externt grafikkort istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 om det är kortplateser ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SpawN^ Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 Jag kan inte hjälpa dig :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 13 September 2006 Rapport Dela Skrivet 13 September 2006 okej men vet ni vart man kan ändra inställningar på datorn:O Tror ni att jag kan få plats med ett Pci - kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 13 September 2006 Rapport Dela Skrivet 13 September 2006 Har du kollat elelr vet vad det är för kortplatser på ditt moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 13 September 2006 Rapport Dela Skrivet 13 September 2006 (redigerat) Jo och jag fick reda på av en kille att det funkar inte att ta ut eller lägga till saker i moderkortet för att datorn är fixad så, men det tycker jag är lite dummt. Jag har en dell dator. Men finns det inget annat sätt man kan göra? :o Redigerat 13 September 2006 av Plopp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 13 September 2006 Rapport Dela Skrivet 13 September 2006 Då kanske sista utvägen är att byta moderkort då... Men jag är inte säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.