Salzalada Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 För ett tag sen slutade RW-läsaren att fungera, så den läser inte RW längre. :/ De har hänt 2 ggr innan, och då har vi formaterat om hårddisken så har det fungerat igen. Men just nu orkar jag inte formatera om den, så är det någon som vet hur man ska göra? Skriv vilken information om brännaren du vill ha så ska jag fixa fram det. Jag orkar inte skriva det nu eftersom att jag inte vet om någon kan hjälpa mig. XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 För ett tag sen slutade RW-läsaren att fungera, så den läser inte RW längre. :/ De har hänt 2 ggr innan, och då har vi formaterat om hårddisken så har det fungerat igen. Men just nu orkar jag inte formatera om den, så är det någon som vet hur man ska göra? Skriv vilken information om brännaren du vill ha så ska jag fixa fram det. Jag orkar inte skriva det nu eftersom att jag inte vet om någon kan hjälpa mig. XD som sagt man ska inte använda daemon tools elr alcohol 120% det kan förstöra läsaren :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 12 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 September 2006 *Visslar Okyldigt* :P Har använt Daemon Tools, men inte Alcohol 120%. Har provat Alcohol 120%, men fastnade inte för det. Vet du hur amn ska göra för att fixa till det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 September 2006 Rapport Dela Skrivet 12 September 2006 Om du kan läsa alla sorts skivor förutom RW så kan det vara själva skivan som är problemet. De kan behöva formatteras om ibland. Fast då brukar de oftast kunna läsas, men inte skrivas. Om du har en nyare brännare, kolla in tillverkarens hemsida och ladda ner senaste firmware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 12 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 September 2006 Kan läsa alla sorters skivor, bara RW som är problemet. Har provat tre stycken olika skivmärken med RW, men ingen fungerar. :/ Brännaren är inte så ny, köptes tillsammans med datorn för ett par år sedan. Har ingen aning om vilka som har tillverkat DVD-läsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 12 September 2006 Rapport Dela Skrivet 12 September 2006 då e de nog inte daemon tools läste att det kunde fucka läsaren men vad vet jag :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Prova besök datortillverkarens hemsida kanske? Eller öppna burken och kolla vad det står på etiketten på ovansidan... nytt firmware kan funka nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 14 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Öppna burken vågar jag inte. Tänk på vad som kan hända. :o Vart kan man kolla vad DVD-läsaren har för märke? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.