Gäst DonKeN Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Jo. Jag fick det som ljuset det här förslaget nyss så nu vill jag berätta. Kanske det skulle kunna införas en funktion där man kan lägga upp auktioner för sina föremål. Och typ för att lägga upp sin auktion kostar 25fm. 2% av vinsten dras. Något sånt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Vadå lägga upp auktioner, man kan och skall göra auktioner i Fuska mynt forumet. Jag förstår inte riktigt vad du menar, kan du förklara lite mer? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Jag menar så här. T.ex. Man har ingen användning för ens varningskort. Så då tänker man sälja den. Då så lägger man upp den. Minimum budet hamnar på typ 5000. Så kan man välja hur långtid auktionen ska vara. Den som har bjudit högst vinner när den är slut. Då dras mynten automatiskt från användaren och att den får kortet. Anledning till det är att många inte lägger seriösa bud och när auktionen är slut så ger dem inte fuskamynten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Typ som Tradera.se fast Fuska.se Version Pro Edition? :o Bra idé! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Jepp, om man ljuger då? Säg att man har 10 fm och sätter bud på 11, ska man få minus då, om man inte har tillräckligt? Annars var det bra ide :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Har man inte tillräckligt så får det väl stå. ''Du har inte tillräckligt med fuskamynt'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Själva idén är bra, men man har ju redan sådana här auktioner i fuska mynt forumet. Menar du att det typ skall skapas ett auktions forum där man inte kan ändra sin inlägg eller något? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 Jo. Jag fick det som ljuset det här förslaget nyss så nu vill jag berätta. Kanske det skulle kunna införas en funktion där man kan lägga upp auktioner för sina föremål. Och typ för att lägga upp sin auktion kostar 25fm. 2% av vinsten dras. Något sånt där. Så man ska behöva betala för att starta en auktion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 14 September 2006 Rapport Dela Skrivet 14 September 2006 (redigerat) Ripto. Ja, det är tecken på att man menar allvar med auktionen och inte bara skämtar. Dolphin, det är många som ångrar sina bud i Fuskamyntforumet och jag tycker inte det är riktigt schysst. Så om funktionen införs så skulle det inte finnas en ångerrätt. Redigerat 14 September 2006 av DonKeN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Själva idén är bra, men man har ju redan sådana här auktioner i fuska mynt forumet. Menar du att det typ skall skapas ett auktions forum där man inte kan ändra sin inlägg eller något? :) Det ska ens inte vara i ett forum. Man kan ju lägga in den funktionen i affären. Det kommer ju att bli mycket smidigare än massa inlägg och folk som luras. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 (redigerat) Håller med, auktioner ska skötas i FuskaMynt forumet. Hade auktioner fått ett eget forum skulle ju allt få ett eget forum. Redigerat 15 September 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razec Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Bästa idén nån kommit på :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.