Hoppa till innehåll

Någon Vill Åt Mitt Lösenord. >:(


Salzalada

Rekommendera inlägg

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om det var ett seriöst försök och du tror att det var gjort för att försöka få tag på ditt lösenord och inte bara jäklas så bruakr det ofta vara någon som känner dig på ett eller två sätt irl. Du kan ju kolla upp ipnummer på http://www.ripe.net/whois annars.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man verkligen anmäla en person för det? :o

Det kom ju 15 mail, men det är väl inget man borde anmäla?

 

Ja för f*n.

 

Under mina yngre dar då jag höll på med Netbus blev jag anmäld av telia för dataintrång. Det var såklart helt oskyldigt då det enda jag gjorde var att styra personens CD-spelare och Worddokument.

 

Några dagar senare fick jag hem ett dokument på 100sidor+!

 

Så, JA, du kan anmäla och du ska anmäla!

 

 

Oftast gäller det som tumregel att en anmälning ger varning.

2 anmälningar ger avstängning från ISPn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dataintrång är allvarligt ja. Men spamm är också allvarligt. Det var en snubbe som fick 500 000 i böter för att ha spammat sönder mångas e-post adresser. Man har inte rätt och förstöra. Så vad vill du komma till? Vill du att *************** ska få smaka på sin egen medicin eller bara strunta i och anmäla. Jag tycker du ska anmäla. Tänk vad som skulle hända om han hade fått tag på ditt konto. Alla skulle inte tro på dig och att han skulle bara skryta osv om sina fm. ANMÄL!

Redigerat av No_Fear
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...