Gäst Umbreon_Moon Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Med tanke på att du har 97000 mynt.... <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Varför vill man åt FM egentligen det har ju inget värde i stort sätt. Jag tror att det är någon som vill förstöra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 15 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Byt Email Salzalada + byt lösenord här på fuska.se. För säkerthetens skull. :) Nah, tror inte det behövs. Han har ju inte kommit åt mitt lösenord, för det skulle jag ha märkt. Han skulle ju skänka bort min saker och FM hur som helst. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 (redigerat) Om det var ett seriöst försök och du tror att det var gjort för att försöka få tag på ditt lösenord och inte bara jäklas så bruakr det ofta vara någon som känner dig på ett eller två sätt irl. Du kan ju kolla upp ipnummer på http://www.ripe.net/whois annars. Redigerat 15 September 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 15 September 2006 Rapport Dela Skrivet 15 September 2006 Kan man verkligen anmäla en person för det? :o Det kom ju 15 mail, men det är väl inget man borde anmäla? Ja för f*n. Under mina yngre dar då jag höll på med Netbus blev jag anmäld av telia för dataintrång. Det var såklart helt oskyldigt då det enda jag gjorde var att styra personens CD-spelare och Worddokument. Några dagar senare fick jag hem ett dokument på 100sidor+! Så, JA, du kan anmäla och du ska anmäla! Oftast gäller det som tumregel att en anmälning ger varning. 2 anmälningar ger avstängning från ISPn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 16 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 Kan man verkligen anmäla en person för det? :o Det kom ju 15 mail, men det är väl inget man borde anmäla? Det är väl lite allvarligare med Dataintrång än med spamm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 September 2006 Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 (redigerat) Dataintrång är allvarligt ja. Men spamm är också allvarligt. Det var en snubbe som fick 500 000 i böter för att ha spammat sönder mångas e-post adresser. Man har inte rätt och förstöra. Så vad vill du komma till? Vill du att *************** ska få smaka på sin egen medicin eller bara strunta i och anmäla. Jag tycker du ska anmäla. Tänk vad som skulle hända om han hade fått tag på ditt konto. Alla skulle inte tro på dig och att han skulle bara skryta osv om sina fm. ANMÄL! Redigerat 16 September 2006 av No_Fear Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 16 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 Men asså, tänk vad krångligt det kan bli? Tänk om det tom kommer upp i rätten eller något. :o Jag tycker inte att det är värt mödan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 September 2006 Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 Du har ju bevis så du behöver ingen domstol tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 16 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2006 Nej, men det kan ju komma tillbaka massa brev och skit, och det orkar jag ju inte med. >.< Tror inte att jag kommer anmäla honom, blir ju bara med onödigt jobb för polisen och eventuellt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Vill du inte få den som försökte få tag på ditt konto en avstägning från hans Internetleverantör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 17 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Nej, det är lite väl överdrivet att få honom avstängd från sin internetleverantör bara för att ahn ville ha mitt konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.