Gäst Kabby Skrivet 14 September 2006 Rapport Skrivet 14 September 2006 Det saknades en "riktig" Castlevania tråd på detta forum, och jag tyckte att det behövdes! Enligt mig är Castlevania en av de bästa spelserierna genom tiderna. Castlevania-spelen går för det mesta ut på att man ska döda Greve Dracula (utom i två där man på ett sätt spelar som honom). Man spelade i de första som Simon Belmont, och det vanligaste vapnet är piska. Man har även spelat som Juste Belmont, som är en ättling till Simon, och Soma Cruz, som är Dracula pånyttfödd. Man har även spelat som en del andra karaktärer. I nästa del, Castlevania: Portrait of Ruin, som är till den bärbara konsolen Nintendo DS, spelar man som två helt nya karaktärer. Vad som även är relativt nytt är att man växlar mellan två karaktärer genom ett enkelt knapptryck. Enligt de flesta, så är spelet Symphony of the Night till PS det bästa av de. Jag har personligen inte spelet, men jag har hört mycket gott om det. Nästa år ska det även komma en film. Man får bara hoppas att filmen inte förstör spelserien som blandannat RE filmen har gjort. Produktionen börjar denna sommaren. Personligen tycker jag att Castlevania: Dawn of Sorrow är det bästa i serien enligt mig. Disskusions ämnen: Vilket är det bästa CV spelet enligt er? Hur många CV spel har ni? Vilka CV spel har ni? Gillar ni CV serien?
Larath Skrivet 16 September 2006 Rapport Skrivet 16 September 2006 bästa spelet är aria of sorrow då jag inte spelat så många andra, även circle of the moon är bra. jag har spelat ettan, tvåan, circle of the moon, harmony of dissonance, aria of sorrow, dawn of sorrow. jag äger dock inte ett enda spel i serien kanske ändras när portrait of ruin kommer. jag gillar serien, tycker att lätt fränaste karaktären i spelet är alucard. du har två frågor om samma, men jag gissar på att ena ska vara vilka du spelat eller nått.
FORUMET Skrivet 28 September 2006 Rapport Skrivet 28 September 2006 Jag har inte spelat ett enda och kommer aldrig att göra det heller.
FORUMET Skrivet 28 September 2006 Rapport Skrivet 28 September 2006 Men alltså, vad är det som är så bra med CV?
Larath Skrivet 28 September 2006 Rapport Skrivet 28 September 2006 Men alltså, vad är det som är så bra med CV? grafiken, musiken, spelkänslan, storyn+ slakta monster med massa olika vapen är alltid kul :D
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 28 September 2006 Rapport Skrivet 28 September 2006 Jag hade ett gammalt Casltevania på NES, men det försvann... :( fast jag har det på mobilen, och jag håller med, det äger!!! :cool: :kung: :gitarr:
Gäst Skellington Skrivet 29 September 2006 Rapport Skrivet 29 September 2006 har spelat Castlevania II till NES =P
Gäst Kabby Skrivet 29 September 2006 Rapport Skrivet 29 September 2006 Det har inte jag :( men har spelat ettan :)
Gäst Sandkaka Skrivet 30 September 2006 Rapport Skrivet 30 September 2006 Har till "tegelstens" gameboyen. Den första.
Rekommendera inlägg